2022-01-17 09:25Press release

Samarbete med Hannes Puman, en av Sveriges professionella klättrare

Hannes Puman en utav Sveriges bästa professionella klättrarareHannes Puman en utav Sveriges bästa professionella klättrarare

Pharma Way AB inleder ett samarbete med en utav Sveriges bästa professionella klättrarare, Hannes Puman, som har siktet inställt på kommande OS i Paris 2024. Hannes har ett flertal internationella framgångar inom klättring med flera framstående placeringar och medaljer.

Hannes blir även den första klättraren i SOK:s stödprogram för att kunna representera svenska klätterlandslaget i Paris 2024.

”Som klättrare har jag i min vardag en väldigt hög belastning på min kropp och jag kör många hårda träningspass per vecka. För att klara av den fysiska påfrestningen är det viktigt att jag får tillräckligt med sömn och bra mat. Jag använder Dot Shot för att det innehåller vattenlöslig gurkmeja och med dess unika egenskaper gör det att jag får mindre ont i leder och blir mindre sjuk. Vilket leder till att jag kan prestera bättre på tävling och i min träning.”  säger Hannes Puman professionell klättrare.

”Vi är oerhört stolta över vårt samarbete med Hannes som är en mycket bra förebild för den nya generationens professionella klättrare. Hannes har under en längre tid regelbundet druckit vår produkt Dot Shot som en del i hans träning och förberedelser inför kommande internationella tävlingar.” säger bolagets Vice VD Joacim Folkesson.

Precis som för Hannes har regelbunden användning av Dot Shot lett till att många professionella idrottare kan träna hårdare med minskad träningsvärk och snabbare återhämtning. Hannes Puman ansluter sig till ett växande antal professionella elitidrottare  som alla ser Dot Shot som en naturlig del i sitt elitidrottande.

About Pharma Way AB

Pharma Way är ett Foodtech bolag som utvecklar, marknadsför och säljer innovativa och effektiva hälsoprodukter på den Europeiska och Nordamerikanska marknaden. Produkterna baseras på unik kunskap att utveckla och formulera vattenbaserade växtextrakt med förbättrade hälsoeffekter till dryck med goda smak. Målsättningen är att med våra produkter bli marknadsledande inom detta område.

Joacim Folkesson
EVP Marketing & Sales