2021-04-12 08:46Press release

MAGDALENA FJÄLLSTRÖM ALPIN VÄRLDSCUP ÅKARE INVESTERAR I PHARMA WAY

Magdalena Fjällström ny delägare i Pharma WayMagdalena Fjällström ny delägare i Pharma Way

Magdalena har själv blivit hjälpt av Dot Shot och har därför beslutat att investera i Pharma Way.  Bolagets lansering av Dot Shot produkter i USA och Europa är en stor möjlighet vilket snabbt kan öka värdet på bolaget.

DOT SHOT är en väl dokumenterad wellness shot baserad på vattenlösligt curcumin från gurkmeja med snabbare och bättre effekt vilket ger ett ökat värde för konsumenten jämfört med nuvarande produkter på Europa och USA marknaden.

Curcumin hjälper kroppen att återhämta sig från inflammationer beroende på fysisk aktivitet samt minska smärta och muskelskador. Många idrottskvinnor och idrottsmän dricker Dot Shot framför allt för dess antiinflammatoriska egenskaper. Flera av dessa användare har dragit ner på traditionella antiinflammatoriska läkemedel och använder Dot Shot som är naturlig, vegansk och med färre biverkningar som komplement.

”Jag skadade mitt knä under 2020 vilket innebar en lång rehabilitering, i samband med att jag skulle ta en kortisonspruta under hösten 2020 kom jag i kontakt med Dot Shot som jag provade och kände en stor skillnad redan efter 2 dagar, detta gjorde att jag kunde avstå från kortisonbehandling. Jag satsar nu för fullt inför kommande säsong och fortsätter med att dricka Dot Shot. Min personliga erfarenhet av Dot Shot göra att jag vill investera i bolaget. Jag ser en stor potential i bolaget och dess Dot Shot produkter, säger Magdalena Fjällström, Juniorvärldsmästare och världscupsåkare i slalom.”

Pharma Way AB genomför en nyemission på 15 miljoner SEK för att finansiera lansering av Dot Shot i USA och Europa genom e-handel. Bolaget har under 2020 etablerat helägt dotterbolag i USA, Pharma Way North America LLC, samt gjort alla förberedelser för lansering av Dot Shot under april/maj månad 2021.

Bolaget kommer ha videomöten den 13/4 och den 21/4 kl 17 där vi presenterar bolaget och svarar på frågor. Anmälan görs till marten.osterlund@pharma-way.com skriv vilket mötesdatum där ni vill vara med så skickar vi länk.

About Pharma Way AB

Pharma Way har ett internationellt team med många års erfarenhet inom läkemedelsprodukter, utveckling, försäljning och marknadsföring. Tillsammans med våra partners marknadsför och distribuerar vi Lifestyle samt egenvårdsprodukter så som Dot Shot och Go´KiD serien, se även www.dotshot.se samt www.gokid.nu på Europa och USA marknaden.

Mårten Österlund
PhD