2022-01-13 14:08Press release

Pharma Way inleder samarbete med Slovenska handbollslandslaget

Slovenska handbollslandslagetSlovenska handbollslandslaget

Pharma Way sluter avtal med Slovenska handbollslandslaget, och ser fram emot samarbetet med spelarna och dess huvudtränare Ljubomir Vranjes, tidigare nyckelspelare i det som kom att kallas "Bengan Boys" med både VM, EM och OS medaljer på meritlistan.

"Vi har under förberedelserna inför EM låtit spelare i truppen dricka och utvärdera Dot Shot vilket resulterat i vårt avtal med Pharma Way.

Utvärderingen av spelarna i landslaget har tydligt visat att produkten Dot Shot varit en positiv del av våra förberedelser. Skador är vanligt förekommande på spelare på landslagsnivå, och drabbar ofta leder och muskler. Vid denna typ av skador har Dot Shot visat sig vara ett mycket bra naturligt komplement för våra spelare.

Vi ser fram emot att spela i Europa Mästerskapen där vårt samarbete med Pharma Way och dess produkt Dot Shot framför allt kommer till att bidra att spelarna kan känna mindre träningsvärk och bidra till en snabbare återhämtning.", säger,  Ljubomir Vranjes huvudtränare för Slovenska handbollslandslaget

DOT SHOT är en ny, innovativ vegansk gurkmejashot baserad på vattenlösligt curcumin från gurkmeja med en uppfriskande smak av lime.

Gurkmeja har genom studier visat sig hjälpa kroppen att bibehålla en rad normala funktioner:

• IMMUNSYSTEMET – Bidrar till immunsystemets normala funktion
  • TRÄNING - Bidrar till musklernas normala funktion dvs. mindre träningsvärk och snabbare återhämtning
  • RÖRLIGHET – Bidrar till leders normala rörlighet och funktion
  • SKYDDAR CELLER MED ANTIOXIDANTER

”Grunden för samarbetet med Slovenska handbollslandslaget är baserad på vår gemensamma strävan att spelarna ska få tillgång till en effektiv produkt som bidrar till deras hälsa och återhämtning. Genom vårt samarbete är vi glada att vår produkt Dot Shot nu sprider sig bland professionella idrottare i Europa.

Vi är övertygade att vår produkt och vårt samarbete kommer kunna hjälpa Slovenska handbollslandslaget i deras resa mot nya framgångar och medaljer.", säger bolagets, Vice VD Joacim Folkesson

För ytterligare information:

Joacim Folkesson, VVD Pharma Way: +46 (0) 76 111 05

Ljubomir Vranjes, Slovenska Handbolls Landslaget +46 (0) 864 69 00

About Pharma Way AB

Pharma Way är ett Foodtech bolag som utvecklar, marknadsför och säljer innovativa och effektiva hälsoprodukter på den Europeiska och Nordamerikanska marknaden. Produkterna baseras på unik kunskap att utveckla och formulera vattenbaserade växtextrakt med förbättrade hälsoeffekter till dryck med goda smak. Målsättningen är att med våra produkter bli marknadsledande inom detta område.

Joacim Folkesson
EVP Marketing & Sales