2021-06-21 13:59Press release

KRISTOFFER JAKOBSEN ALPIN VÄRLDSCUP ÅKARE INVESTERAR I PHARMA WAY

Kristoffer Jakobsen - Ny delägare i Pharma WayKristoffer Jakobsen - Ny delägare i Pharma Way

Kristoffer Jakobsen har baserat på egna erfarenheter av Dot Shot, världens första flytande gurkmeja/curcumin dryck (kosttillskott), samt bolagets framtidsutsikter, med lansering av produkter i USA, bestämt sig för att investera i bolaget.

Dot Shot är en väl dokumenterad wellness shot baserad på vattenlösligt curcumin från gurkmeja med snabbare och bättre effekt vilket ger ett ökat värde för konsumenten jämfört med nuvarande produkter på Europa och USA marknaden.

Curcumin hjälper kroppen att återhämta sig från inflammationer beroende på fysisk aktivitet samt minska smärta och muskelskador. Många idrottskvinnor och idrottsmän dricker Dot Shot framför allt för dess antiinflammatoriska egenskaper. Dot Shot, förbättrar möjligheterna för träning och tävling och kan på detta sätt öka möjligheterna för framtida mästerskapsmedaljer.

”Jag skadade mitt knä under 2020 vilket inneburit en lång rehabilitering, jag blev introducerad att prova Dot Shot som har hjälpt mig i min rehabilitering. Jag kommer nu att satsa för fullt inför den kommande Världscupen och framför allt kommande vinter OS.

Jag kommer regelbundet att fortsätta dricka Dot Shot och ser med spänning fram emot bolagets kommande produkter som kommer att släppas under de närmaste åren.

Baserat på mina egna erfarenheter av Dot Shot samt bolagets framtidsutsikter ser jag det som ett mycket intressant bolag att investera i då bolaget nu lanserar sina produkter på USA marknaden. För mig är det självklart att investera i bolag som har produkter jag själv har bra erfarenheter av och kan stå bakom; säger Kristoffer Jakobsen, världscupsåkare i slalom.”

Bolaget kommer ha videomöte den 22/6 kl 17 där vi presenterar bolaget och svarar på frågor. Anmälan görs till info@pharma-way.com så skickar vi länk.

About Pharma Way AB

Pharma Way har ett internationellt team med många års erfarenhet inom läkemedelsprodukter, utveckling, försäljning och marknadsföring. Tillsammans med våra partners marknadsför och distribuerar vi Lifestyle samt egenvårdsprodukter så som Dot Shot och Go´KiD serien, se även www.dotshot.se samt www.gokid.nu på Europa och USA marknaden.

Mårten Österlund
PhD