Påhlmans Handelsinstitut

Vi hjälper dig vidare i karriären!

Om Påhlmans Handelsinstitut

Sedan 1881 har vi på Påhlmans Handelsinstitut hjälpt över 300 000 personer att komma vidare i sina karriärer, dvs att hitta ett nytt jobb, kvalificera sig för en ny tjänst eller avancera på sin nuvarande arbetsplats. De allra flesta av våra studenter har valt att läsa någon av våra studiemedelsberättigande och yrkesinriktade heltidsutbildningar inom ekonomi, handel, juridik och kommunikation. Men vi anordnar även kurser inom ekonomi, juridik, kommunikation, HR och språk, samt företagsanpassade skräddarsydda utbildningar. Yrkesinriktade utbildningar har kännetecknat Påhlmans Handelsinstitut ända sedan starten år 1881. Redan från början var utbildningarna nära knutna till verkligheten och med lärare från näringslivet. Genom åren har Påhlmans Handelsinstitut fortsatt i samma anda. I ett nära samarbete med näringslivet, myndigheter, organisationer och privatpersoner, levererar vi i dag både hel- och deltidsutbildningar av hög kvalité. Våra utbildningar är alltjämt inriktade på handelsämnen som ekonomi, juridik, språk och kommunikation.

Påhlmans Handelsinstitut