2021-02-08 14:23Pressmeddelande

Peter Isakson blir permanent chef för Påhlmans Handelsinstitut

Peter Isaksson, chef för Påhlmans HandelsinstitutPeter Isaksson, chef för Påhlmans Handelsinstitut

I maj 2020 blev Peter Isaksson tillförordnad chef för Påhlmans Handelsinstitut AB och vi har den stora glädjen att informera om att det nu permanentas.

Fokus för Påhlmans Handelsinstitut har det senaste året varit på digitalisering, kompetensväxling och näringslivsnärvaro.

-Vi är ett anrikt utbildningsföretag som i år firar vi 140 år! Vi fortsätter nu vår resa och expanderar och bedriver vår verksamhet på flera orter runt om i Sverige. Vi breddar även vårt utbud, till exempel inom samhällsbyggnad som är ett är område där vi ser att det finns ett stort kompetensbehov, säger Peter.

Peter har en lång erfarenhet av utbildningsbranschen och har gjort ett gediget arbete med att utveckla Påhlmans Handelsinstituts YH-verksamhet såväl som Medborgarskolans. Han har tidigare arbetat som både utbildningsledare och verksamhetsutvecklare och är därmed väl insatt i vad det innebär att bedriva modern utbildning.

Om Påhlmans Handelsinstitut

Sedan 1881 har vi på Påhlmans Handelsinstitut hjälpt över 300 000 personer att komma vidare i sina karriärer – dvs att hitta ett nytt jobb, kvalificera sig för en ny tjänst eller avancera på sin nuvarande arbetsplats. Vi anordnar YH-utbildningar och erbjuder certifieringsutbildningar samt kurser inom ekonomi, juridik, HR, research och samhällsbyggnad.