2023-03-13 08:02Pressemelding

Reisenyheter fra United Spirit Nordic

2023 er i gang og reiseåret har startet.

Vi i United Spirit Nordic ser klare trender for 2023. Vi ønsker å være nær naturen. Nå som koronaen er helt over ønsker vi å gå ut i naturen, oppleve naturens vidunder og være helt nær.

Autentiske reiseopplevelser kommer først og vi kan se forbrukere søker det enkle og autentiske, vil være utendørs og vekk fra både teknologi og hverdagsstress.

Forbrukerne ser etter turer hvor de kan stresse ned, med søkelys på helse og velvære. Vi kan se at de kjente reisemålene kommer tilbake, men nå utforskes både de mindre kjente og nye sidene ved dem.

Nå som vi endelig kan reise igjen uten restriksjoner i verden, vil vi ut på eventyr. Vi drømmer oss bort til fjerne og fremmede himmelstrøk og den lange eventyrreisen som varer over en uke er tilbake igjen. Vi vil maksimere reiseeventyret og inkludere opplevelser i flere land.

Her kan du lese litt om siste nytt fra våre kunder, og vi håper du kan få inspirasjon til en god historie. Trenger du mer informasjon om et bestemt reisemål, vil du ha mer inspirasjon til reiseartikler, eller har du en god kollega som kan ha nytte av nyhetsbrevet her? Ta så kontakt med Lotte, så kan hun hjelpe deg.

St Martin Roadshow

Først og fremst ønsker vi å gjøre litt reklame for «Roadshowet» vårt med delegasjonen fra karibiske Saint Martin. Vi er så heldige å få besøk av Saint Martin turistkontor, og de skal reise rundt i Skandinavia og fortelle om de ulike opplevelser og arrangement som øya har i 2023.

I Norge kommer vi til at holde en lunsj på Amerikalinjen hvor man har mulighet for at møte delegasjonen og høre mere. Hvis du ønsker at delta, så kan du skrive til oss på stmartin@unitedspiritnordic.com - men der er begrenset med plasser, så du skal være hurig på tastene.

Saint Martin kommer til å ha mange spennende musikkfestivaler, sportsarrangementer, gastronomiske festivaler, karneval etc. som du kan høre mer om til arrangementet

Følg også vår St. Martin presserom for å få nyheter fra St. Martin og tilgang bilder og videor.

Sint Maarten: Heineken Regatta

Sint Maarten, den nederlandske delen av den lille øya, skjer det også mange ting i år. Heineken-regattaen, den største regattaen i Karibia, og sannsynligvis den største regattaen i verden, er allerede i gang 2. - 5. mars.

Med et motto som "Serious Fun!" og mer enn 20 000 årlige besøkende, er det ingen tvil om at denne begivenheten er anerkjent over hele verden.

Seilentusiaster fra hele verden samles og konkurrerer i ulike disipliner, for eksempel en «round the island» regatta. Mer enn 37 nasjoner er representert, og det er både familievennlige konkurranser, juniorkategorier og profesjonelle seilere.

Utsikten fra øya under denne festivalen kommer til å bli spennende! Det er et must for seilentusiaster, og et vakkert syn for alle, store og små. Vi har også et presserom for Sint Maarten.

Gasparilla-sesongen i Tampa Bay

USAs tredje største parade startet Gasparilla-sesongen i Tampa Bay 28. januar 2023.

Den beryktede piraten, José Gaspar, invaderer Tampa Bay hvert år og dermed settes de to månedene med moro og trøbbel i gang for Gasparilla-sesongen.

Tradisjonen ble skapt for å feire «buccaneer»-piratene, som på 1600-tallet valgte å leve «et kort liv fullt av rikdom» i stedet for «et langt liv fullt av lidelse og fattigdom», som et slags svar på den nye verden. og undertrykkelsen som fulgte med det.

Disse piratene etablerte små «piratområder» i Tampa Bay, og feires nå hvert år som en del av områdets forfedre og legender

I åtte uker har festivaler, løp, musikk, kunst og filmer blitt en del av hverdagen i Tampa Bay, som er full av liv og glade dager. Dette har vært tradisjon hvert år i over hundre år.

Her er bare tre av de mange spennende begivenhetene du kan oppleve under Gasparilla-sesongen i Tampa Bay:

Gasparilla Distance Classic, 25.-26 februar

Gasparilla Arts Fest, 4. - 5. mars

Gasparilla Film Fest, 23. mars

Disse ukene i Tampa Bay blir man kjent med en fascinerende historie om et fenomen og en livsstil som spredte seg til alle kontinenter siden den gang. Du kan se filmen her og lære mer om Buccaneer-piratene.

Mer enn en tradisjon og en feiring av Tampa Bay-historien, er det også bare en flott mulighet til å arrangere verdens største piratfest – og hvilket barn (eller indre barn) elsker ikke det? Besøk Tampa Bay

Marokko: Marrakech International Storytelling Festival

Ancestral Voices» er temaet for årets Marrakech International Storytelling Festival.

Festivalkuratoren, og mannen bak World Storytelling-kaféen i Marrakech, er den ikoniske engelskmannen, John Row (til høyre i bildet).

Årets tema er ingen tilfeldighet. «Ancestral Voices» har en helbredende resonans og reflekterer et enormt behov for å møtes fysisk og dele historier, i denne post-pandemiske verden.

D. 12 - 19 - februar er den røde byen dermed fylt med over 80 historiefortellere og poeter fra alle kontinenter, og forteller historier på flere språk - blant annet engelsk, Darija og Amazigh.

Festivalen er åpen for publikum, med gratis inngang for alle, og historiene fremføres over hele byen på kafeer, restauranter, museer og hoteller eller riader. Riader, kalles de tradisjonelle husene eller palassene i medinaen (innenfor bymuren) i Marokko, hvor den øvre middelklassen og de velstående bodde i sin tid.

Riader er vanligvis utformet med en gårdsplass i midten av bygningen og vegger med minimalt av vinduer for å stenge ute varmen og støyen fra gaten.

I dag er flertallet av riadene i landet omgjort til hoteller eller B&B, og med den sjarmerende tradisjonelle stilen er det en elsket overnattingsform for både nasjonale og internasjonale turister som ønsker en autentisk opplevelse.

Inkludering er i førersetet på årets festival, hvor alle gjester også oppfordres til å ta med seg noen klær for å donere til veldedige formål i Marrakech og omkringliggende landsbyer. Innsamling og distribusjon tilrettelegges av den lokale fortelleren, Zouhair Khaznaoui.

Suppekjøkkenet på Henna Cafe, som kom opp under pandemien for å møte behovet skapt av mangelen på turisme, fungerer fortsatt og promoteres gjennom festivalen.

Festivalarrangørene er svært opptatt av å skape verdier for lokalsamfunnet i Marrakech ved å ivareta sosiale behov, og samtidig tilby gratis historier til alle fra nær og fjern. Besøk Marokko.

Saudi Tourism

Når man snakker om nye destinasjoner, er det vanskelig å unngå Saudi-Arabia.

Med den storslåtte og annerledes naturen, og de mange historiske og forhistoriske områder på verdensarvlisten som finnes i landet, er det et reisemål for både kultur- og naturelskere.

Visste du for eksempel at Guinness World Records erklærte Al Ahsa for å være verdens største uavhengige oase i oktober?

I denne oasen er det både kalde og varme vannkilder og historiske moskeer med panoramautsikt. I tillegg er det massevis av spennende utflukter du kan ta. Med 85,4 kvadratkilometer byr Al Ahsa på mange opplevelser.

Prøv å vandre i Al Qarah og sørg for å miste pusten over den spektakulære utsikten som du garantert aldri har sett før - både over den store oasen og rundt hulene som dannes nedenfor.

Al Ahsa var den første byen i Persiabukta som ble erklært som en del av UNESCOs Creative Cities Network og ble også erklært som UNESCOs verdensarvliste i 2018 og erklært "hovedstaden for arabisk turisme" i 2019.

Det sies at palmene her produserer noen av verdens beste dadler, så du må ikke forlate Al Ahsa uten å smake på en.

Kulturelt sett har Saudi-Arabia minst like mye å by på. Forrige uke var AlUla Tour, et kjent sykkelritt som gikk gjennom det historiske området AlUla

Allerede neste uke starter AlUla Kunstfestival, som byr på utstillinger av moderne kunst, kunstinstallasjoner i landskapet, veggmalerier, workshops, foredrag og mye mer.

I år er Andy Warhol på plakaten, i en utstilling skapt gjennom regionens første samarbeid med Andy Warhol-museet. Utstillingen finner sted i det prisbelønte konserthuset Maraya.

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director