2022-01-11 09:48Pressemelding

Hvor skal vi reise 2022?

Hotel GeeJam, JamaicaHotel GeeJam, Jamaica

Godt nytt år og håper 2022 har kommet godt i gang hos deg.  Omikron gjorde at mange endret reiseplanene sine både før og under julen, og her på nyåret. Men selvom viruset blusset opp igjen, så har vi her på United Spirit Nordic har vært på reise under juledagene.  Christine har vært i Sveits, Frankrike og Danmark før hun returnerte til Dubai. Hun har nå fire ulike helsepass (dansk, sveitsisk, fransk og ett fra Dubai) som viser vaksinasjon og PCR-tester (bare å skanne QR-koden).

Hvis vi skal ønske oss noe i 2022, så vil det være at verden nå snart kan bli enige om et vaksinasjons-/helsepass eller en reiseapp, som gjør at vi slipper å laste ned masse app'er for å vise vaksiner og negative PCR-tester. Det ville gjøre reisingen litt enklere og mer overskuelig, og forhåpentligvis få flere til å reise igjen.

Ønsker du litt inspirasjon til reisen i 2022 - så bli med på vår virtuelle pressekonferanse med VIVA Cruises onsdag 19. januar kl. 12.00. Link for påmelding finner du her.

Eller om du vil ha reiseinspirasjon rett inn i mailboksen din - så kan du følge presserommet vårt her

Du kan også få reiseinspirasjon på vår instagram, og du kan gjerne følge den her

Og vi håper at alle vil ut å reise igjen i 2022, enten det er en kort eller en lang reise.

Her kommer vår første inspirasjon for reiser 2022.

VIVA CRUISES

Elvecruise har normalt vært på våren, sommer og høsten, med pause på vinteren. VIVA har gjort om på det her til vinteren, da man kan se Europa fortsatt er det mest populære området blant reisende, som vil ha opplevelser, men kanskje ikke reise så langt.

I januar, februar og mars så kan du komme avsted med forskjellige tema-cruise, velvære cruise med spesielle helsemeny, massasje og utflukter. De har også et par krimi-cruise og kunst, kultur cruise som går til Holland.

Vaksinerte behøver kun å vise vaksinasjonsbevis når de sjekker inn på skipet. Er du uvaksinert, så må du ha negativ PCR test eller antigen test, samt testes under cruiset.

www.viva-cruises.com/en

JAMAICA

Port Antonio og Portland, er blitt et kjent navn her på høsten.  Lengst inne i bukten var det James Bond sitt hus sto, når han pensjonerte seg. Port Antonio er en stille, søvnig landsby og utenfor allfarvei – men har kanskje blitt frekventert mer av kjendiser enn av vanlige turister.

Her har nemlig Drake, Harry Styles og Usain Bolt spilt inn album, Beyonce feriert flere ganger og mange flere som ikke blir nevnt. Et av hotellene som kjendisene bor på er GeeJam. Det unike med hotellet er at det har 3 musikkstudioer, og ble grunnlagt av 2 musikkprodusenter; Jon Baker og Steve Beaver.

Idag er det 2 villaer med musikkstudio muligheter, og selve hotellet med flere bungalower, et bygg med litt mere moderne hotellrom, og selvsagt bar og restaurant med DJ på kvelden, og en privat strand med utsikt til James Bond land. Og GeeJam har også fått en norsk investor inn på eiersiden, Even Aas-Eng.

Jamaica introduserte veldig tidlig Jamaica Cares programmet som har vært med på å gjøre det å reise til Jamaica trygt og enkelt. Idag behøver du kun en negativ antigen test, samt fylle i reiseskjema online, og så kan du reise fritt innenfor turist korridorene som strekker seg både nord og sør på øya

www.geejam.com

ALULA, SAUDI ARABIA

Alula var opprinnelig et område med oaser langs med handelsruten mellom Asia, Egypt og Middelhavsregionen. Alula var også hovedstaden i det antikke kongeriket Dadan og Lihyan som kontrollerte handelsruten.

Hegra, som i dag er et UNESCO Verdensarvsted, var den sydligste byen i Det Nabataiske rike, mest kjent for de spektakulære monumentale gravstedene. I dag er gamlebyen til Alula en forlatt labyrint av gater som er bygget tett sammen som en forsvarsmur, og på noe som ser ut som en gammel bebyggelse. Hele området oser av mystikk med den komplekse historien, og kan fortsatt utforskes.

For å reise inn i Saudi Arabia, kreves det negativ PCR test som ikke er over 72 timer. Og det gjelder for alle turister over 8 år. Men sjekk reglerene da de kan endres med smittesituationen.

Se mer på https://www.experiencealula.com/en

ABAMA RESORT, TENERIFE

Pandemien har gjort Golf til sannsynligvis den mest populære folkesport. Norsk Golf union rapporterte om rekordhøye medlemstall og nå som Europa er åpent, så vil flere ut å spille golf utenfor Norge.

Abama Golf er kjent som en av beste golfbaner i Spania, og i år kom på Golfers Digest sin liste over 100 beste golfbaner i verden. Og for dem som gjerne vil spille her i vinter så flyr både SAS og Norwegian direkte til Tenerife, og du kan bo enten på Ritz Carlton, Las Terrazas eller så er det mulig å kjøpe seg en villa eller leilighet på området.

Er du vaksinert så behøver du kun å fylle i reiseskjema online og må ha den QR koden som blir generert tilgjengelig på flyplassen. Du må regne med å vise frem Covidpass på restauranter etc, og uvaksinerte må ha negativ PCR /antigen test og testes for å kunne gå på restauranter og utesteder.

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director