2022-12-26 09:03Pressmeddelande

Julhälsninger från United Spirit Nordic

Julen står runt hörnet och vi kan snart skriva in 2023 i kalendern. 2022 har varit ett både märkligt och mycket hektiskt år. 2022 började med restriktioner och virus i luften och slutade med många pressresor och evenemang.

Vårt uppdrag är att inspirera människor att utforska den fantastiska värld vi lever i och lära känna dess många kulturer. Vi hoppas att vi har kunnat leva upp till det och att du kommer att fortsätta att följa oss och vårt nyhetsbrev även 2023.

Visste du att vi har ett pressrum där du kan ladda ner både bilder och hitta alla våra nyhetsbrev och pressmeddelanden från tidigare. Du hittar den här och du kan välja att följa de företag du är intresserad av,  så får du automatiskt alla våra uppdateringar.

Hösten har varit extra hektisk för oss på United Spirit Nordic, med 17 pressresor till Maldiverna, Oman, med VIVA Cruises på de europeiska floderna, Sint Maarten, St Maarten, och Jamaica i Karibien. Nu planerar vi 2023 tillsammans med våra kunder och ser fram emot att i det första nyhetsbrevet i januari ge dig nyheter från våra destinationer.

Vi önskar dig och dina vänner en god jul och ett underbart nytt år.

Julhälsningar - Team United Spirit Nordic

VIVA Kryssningar

Att fira nyårsafton på floden och njuta av fyrverkerierna över de europeiska huvudstäderna och småstäderna du seglar förbi är en unik upplevelse och utan tvekan ett annorlunda sätt att fira nyår.

Efter några år av pandemier och nedläggningar är det dags för frisk luft och äventyr - och när det är svårt att välja resmål är ett kryssningsfartyg precis vad du behöver. Det finns till exempel fortfarande biljetter kvar för en kryssning på Donau, där du seglar från Passau och passerar Bratislava, Budapest och Wien på en 7-dagars kryssning med övernattning och helpension på kryssningsfartyget.

Saint Martin

Det finns något mycket speciellt som händer på Karibiska Saint Martin den 8-12 mars. SXM-festivalen, den mycket uppskattade festivalen för elektronisk musik och housemusik, äger rum och lockar musikentusiaster från hela världen.

Den unika atmosfären som skapas av festivalens åtta platser är ett måste för besökare på ön - och musiken och inredningen blir ännu bättre av det karibiska landskapet och solnedgångarna.

SXM Festival

hemsidan kan du följa med när line-upen för 2023 avslöjas och registrera dig för att köpa biljetter. Festivalen är mycket exklusiv och erbjuder direkt uthyrning av lyxvillor vid biljettköp, samt möjlighet att köpa tillgång till VIP-båtsfester för dem som vill ha det lilla extra på den sensoriska upplevelsen.

Marocko

Som ni vet har vi ett nytt resmål i United Spirit Nordic-familjen, nämligen det unika "Ljusets rike" Marocko. Vi vill ta tillfället i akt att rekommendera några av de vackraste platserna att besöka.

Essaouira

På landets västkust ligger Essaouira (även känt som Mogador), som också kallas "Atlantens brud". Essaouira är en strandstad som är särskilt populär bland surfare på grund av de speciella vindförhållandena och de många närliggande surfstränderna. Essaouira är också en av Marockos vackraste städer, enligt UNESCO.

Historiska landmärken bidrar till att göra staden till vad den är, och en av de vackra gamla byggnaderna är fästningsmuren, som är från 1700-talet. Fästningsmuren användes också som inspelningsplats i HBO-serien Game of Thrones, där den bildade Slaver's Bay, Astapor - hem för de obefläckade.

Ifrane

Nu har skidsäsongen börjat och Marocko överraskar många med de skidmöjligheter som finns i Ifrane. Detta lilla hörn av Marocko, nära Fez men med ett klimat som inte liknar något annat ställe i landet, välkomnar familjer och skidentusiaster. Det är inget skämt att lokalbefolkningen kallar Ifrane för "Little Switzerland", eftersom staden liknar en schweizisk alpby, både arkitektoniskt och vädermässigt.

Ifrane har faktiskt uppmätt några av de lägsta temperaturer som någonsin uppmätts på hela den afrikanska kontinenten (-24 grader 1935). En annan detalj är att priserna för skiduthyrning är något mer överkomliga i Marocko än i europeiska länder.

Oman

Från och med 2023 kommer Muscat Festival att byta namn till Muscat Nights. Festivalen, som hålls från den 19 januari till den 4 februari, är en månadslång hyllning av kulturen och traditionerna i Omans huvudstad.

Flera olika evenemang på olika platser kommer att äga rum, vilket ger möjlighet att få en djupare inblick i den lokala och regionala kulturen.

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director