2022-01-21 13:43Press release

Sara Rask inleder samarbete med Pharma Way AB

Sara Rask Ski Team Sweden AlpineSara Rask Ski Team Sweden Alpine

Ännu en professionell skidåkare ansluter sig till gruppen Ambassadörer för Dot Shot. Sara Rask är en av de alpina åkarna i svenska alpina landslaget och ingår i stödprogrammet Topp och Talang för lovande unga alpina skidåkare.

Med ett flertal internationella vinster i bagaget där bland annat två Europacupvinster och sex World Cup starter räknas Sara som en utav Sveriges mest lovande alpina åkare.

”Jag och är en alpin skidåkare från Stockholm som tävlar i världscupen och europacupen. Jag spenderar mina dagar på resande fot, oftast nere i Europa, där jag tränar och tävlar för att bli den snabbaste skidåkaren. Mina mål är att vinna världscupen samt ta OS-guld 2026.

I somras fick jag kontakt med Joacim på Pharma Way AB och bestämde mig för att testa Dot Shot. Jag märkte framför allt av att jag fick mindre träningsvärk efter tunga pass vilket gjorde att jag kunde köra på hårt igen tidigare än innan vilket har optimerat min träning. Min acne har också dämpats sedan jag började dricka Dot Shot.

Jag tycker alla borde testa Dot Shot för att uppleva fördelarna. Att få må så bra som möjligt gör livet så mycket roligare.” Säger Sara Rask

”Att nu Sara väljer att ingå ett samarbete med oss på Pharma Way ser vi som mycket positivt, Sara är en bra förebild och ambassadör för vår produkt Dot Shot, och det ska bli oerhört intressant att följa Sara i sin vidare satsning mot att nå ytterligare framgångar i sin sport. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete och kan med glädje konstatera att Dot Shot varit positivt i hennes hårda träning och tajta tävlingsschema vilket nu lett till detta samarbete.” Säger bolagets Vice VD Joacim Folkesson

Pharma Way har sedan tidigare ett samarbetsavtal med Ski Team Sweden Alpin (svenska alpina skidlandslaget) där majoriteten av åkarna idag dricker Dot Shot regelbundet.

About Pharma Way AB

Pharma Way är ett Foodtech bolag som utvecklar, marknadsför och säljer innovativa och effektiva hälsoprodukter på den Europeiska och Nordamerikanska marknaden. Produkterna baseras på unik kunskap att utveckla och formulera vattenbaserade växtextrakt med förbättrade hälsoeffekter till dryck med goda smak. Målsättningen är att med våra produkter bli marknadsledande inom detta område.

Joacim Folkesson
EVP Marketing & Sales