2024-04-11 07:48Pressmeddelande

E-drop är ett vinnande koncept i huvudstaden!

Tyresö Slott

Tyresö kommun är den andra kommunen i Stockholms län att teckna samarbetsavtal för tempererade leveransskåp i hemtjänsten. E-drop tillgängliggör att livsmedel kan handlas digitalt, placeras i skåpen och plockas upp när det passar bäst i schemat. Denna lösning sparar både tid och minskar stress – vilket de påbörjade samarbetena redan visat på samtliga håll.

Helsingborg, Kristianstad, Södertälje, Nyköping, Tyresö. Allt fler kommuner får upp ögonen för hur E-drop kan göra skillnad i en verksamhet som kommer att möta utmaningar de kommande åren. Andelen äldre ökar, personalförsörjningen är en knäckfråga – då behövs det ny teknik, nya tjänster och nya sätt att arbeta på. Varje sparad timme är en timme som kan läggas på den huvudsakliga arbetsuppgiften; omvårdnad.

Nu ställer sig Tyresö kommun till den rad av kommuner som inför både E-drop och digitala inköp samtidigt.

Susann Ronström, äldre- och omsorgsnämndens ordförande, säger:

Jag tycker att det är en himla bra lösning som gör att personalen får mer tid att lägga på omvårdnad. Det blir också bra för kunden som får det så mycket enklare att handla mat.

Det bor cirka 50 000 människor i Tyresö och avtalet omfattar totalt 20 skåp, varav 13 skåp på en och samma adress. Detta är den enskilt största installationen på en plats hittills i E-drops ganska korta historia.

Ämnen: E-drop

Om E-drop

E-drop är brevlådan 2.0, en ny tjänst för alla digitala inköp. Det tempererade skåpet garanterar en obruten kylkedja, och leveransen kommer ända hem till mottagaren. Privatkonsumenten vinner tid och bekvämlighet, offentliga verksamheter kan öka servicegraden och göra det smidigare för personalen, handlare kan bygga lojalitet med kunderna och komma åt Last Mile-utmaningen till en lägre kostnad. E-drop möjliggör för ruttoptimering när många leveranser till ett område kan samordnas.

Josefine Granath
Account Manager