2024-02-26 13:22Pressemelding

Reisenyheter fra United Spirit Nordic

Nizwa Fort, Oman

Visste du at Oman har et verdenskjent parfymemerke?

Muscat har mange hemmeligheter... Visste du for eksempel at Oman har et parfymemerke?

House of Amouage ble grunnlagt i 1983 som en "kongelig gave". Parfymene lages av verdensberømte parfymeikoner fra Paris, Grasse, Genève og New York.

Hver kreasjon er håndlaget, og i dag har merket 50 parfymevarianter og er representert i 80 land. Hvis du vil utforske Amouage og lære mer, kan du besøke besøkssenteret og fabrikken i Muscat. Det sies at parfymen varer i 3 dager på huden.

Muscat - Sultan Qaboos Grand Mosque

Kongelige elementer fra klassisk og folklore

Kongelig gjenforening etter 17 år!  Det kongelige omanske symfoniorkesteret gjester endelig Tyskland igjen! Den strålende debuten foran Berlin-publikummet fant sted på Young Euro Classic i 2007. Nå satser musikerne fra den arabiske halvøy igjen på internasjonale relasjoner.

Sultanatets musikalske ambassadører har ikke bare med seg den røde og grønne nasjonaldrakten, men også en spennende balansegang mellom klassisk og folklore. I kveldens andre del får publikum oppleve stemningsfulle tradisjonelle og moderne verk fra Oman - blant annet Hamdan Al Shuailis "Royal Suite", komponert spesielt for denne kvelden. Slik høres internasjonal forståelse ut - bli en del av den!

Konserten er den 6. mars 2024 kl. 20.00 i Philharmonie Berlin med verk av Beethoven, Schubert, Weber, Tsjaikovskij, Márquez samt tradisjonelle og moderne verk fra sultanatet Oman. Mer informasjon om konserten finner du her

Billetter kan kjøpes her.

VIVA CRUISES: 2-ukers cruise med det nyeste skipet VIVA ENJOY

Vår fantastiske kunde, VIVA Cruises, har blitt kåret til Årets Rederi - Elvecruisei under Grand Travel Awards i Oslo, arrangert av Travel News Media.

Vi er så stolte over denne seieren, for vi vet hvor mye lidenskap og hardt arbeid teamet bak VIVA legger ned for at gjestene skal få den mest optimale opplevelsen. De ER uten tvil det beste elvecruiseselskapet i Europa, etter vår mening. Nå er vi bare glade for at de norske reisebyråene har gitt oss rett.

Har du hørt om VIVA Cruises' herlige cruise på Rhinen, Donau, Seinen eller Rhône? Vanligvis er det en langhelg med avslapning, kultur, god mat og minnerike øyeblikk. Men visste du at det også er mulig å dra på en lengre ekspedisjon på sensommeren med VIVA Cruises splitter nye skip VIVA ENJOY?

På den 14 dagers lange turen fra Amsterdam til Budapest er det mange kulturelle perler underveis. Du kan for eksempel oppleve følgende utflukter:

• Kjør rickshaw gjennom gamlebyen i Köln.
  • Gå på byvandring og smake på musserende vin eller søtsaker i Koblenz.
  • Opplev bayersk øl og gastronomi på en byvandring i Passau.
  • Se det berømte klosteret i Melk
  • Dra på byrundtur med ølsmaking i Bratislava,
  • Avslutt med en helikoptertur over Budapest.

Mer om VIVA Cruises her.

Tampa Bay er i rivende utvikling på hotellfronten

Den siste utviklingen i hotellbransjen i Tampa Bay har ført til at byen nå har et imponerende utvalg av tilbud som bidrar til byens dynamiske og voksende rykte som et reisemål i toppklasse.

jwmariotttampawaterstreet

Visit Tampa Bay feirer et rekordår med nesten 1,1 milliard dollar i hotellinntekter. Selv om besøkstallene i Florida har stabilisert seg, har Tampa Bays strategiske partnerskap bidratt til fortsatt vekst, noe som har plassert destinasjonen helt i teten i den amerikanske hotellbransjen, med en førsteplass blant de 25 største markedene i USA.

I det nye regnskapsåret satser Visit Tampa Bay på å tiltrekke seg stadig flere forretnings- og fritidsreisende og opprettholde sin status som en ledende destinasjon. Les mer om de imponerende tallene her.

Noen av de siste nyhetene fra hotellene i Tampa Bay:

• Hotel Flor: Det historiske Floridan Palace Hotel fra 1926 har gjennomgått en renovering til 30 millioner dollar og er nå gjenfødt som Hotel Flor, som en del av Tapestry Collection Hotels by Hilton. I første etasje ligger The Dan, en moderne smugkro med en hilsen til det brølende 20-tallet og en meny inspirert av Gulfkystens kjøkken.
  • Epicurean Hotel utvider: Epicurean Hotel, som ligger i det historiske Hyde Park-distriktet og er kjent for sitt kulinariske fokus, utvider. Åtte nye suiter og en terrasse i fjerde etasje gjør boutiquehotellet enda mer attraktivt.
  • Palihouse Hyde Park: Palihouse åpner i høst og tilfører Hyde Park et snev av elegant boutique-luksus. Med 36 sjarmerende rom og en lobbybar i europeisk stil ser de frem til å ønske gjestene hjertelig velkommen.

St Maarten: Overraske kjæresten med en romantisk middag?

På en ferie til St Maarten må du huske å spise ute. Det finnes noen fantastiske restauranter på både den franske og nederlandske siden av øya. Her er noen av våre favorittsteder for en romantisk middag:

1. The Flavor Academy: En del kokkeskole, en del vinsmaking og et rom for brennevin. Flavor Academy er kanskje et ukonvensjonelt valg for en romantisk kveld, men det kan vise seg å være det beste.

Ekteparet, kokken Kristin Joseph og mixologen Paul Peterson, tilbyr et nytt konsept innen private dining. De tilbyr utsøkte flerrettersmenyer, deilige cocktails og nøye utvalgte viner i en leilighet omgjort til restaurant.

I tillegg arrangerer de nyskapende workshops med fokus på å forbedre dine cocktailferdigheter eller matlaging. Ettersom det kun er én seating per kveld, må du reservere bord.

2. Emilio's: Dette intime spisestedet ligger i en gammel steinbygning ved foten av Rainforest Adventure Park. Her får du uovertruffen service fra første stund. Du vil føle deg velkommen av hele personalet, fra bartendere til servitører, og bli ikke overrasket hvis eieren, Norman, kommer innom bordet ditt for å hilse på.

Restauranten blir stadig kåret til en av øyas beste restauranter, og alt fra signaturcocktailer som Lynchini 11 til forretten med geitost og rosmarinlammeskank er enestående. Bygningen og nabolaget har en interessant historie, som du kan lese mer om her.

3. La Villa Hibiscus er en av de mest unike restaurantene på Saint Martin. Kjøkkensjef Bastian og hans kone Sabine har skapt en unik og førsteklasses fine dining-opplevelse med retter som komplementerer den pittoreske utsikten.

Med bare fem bord er det nødvendig å reservere bord. Når du bestiller bord, blir du bedt om å velge mellom tre forhåndsdefinerte menyer med alt fra fem til åtte retter. Se kokken tilberede måltidet ditt i det åpne kjøkkenet på denne kulinariske perlen.

Visste du at du kan slå leir under Riyadhs stjernehimmel?

Nyt den rolige naturen under Riyadhs glitrende stjernehimmel. Enten du er ekspert eller nybegynner, er det garantert en unik opplevelse å campe blant sanddynene i forstedene til Riyadh.

Hvis dette er din første campingopplevelse i Saudi-Arabia, kan du begynne med å besøke en av filialene til Tamimi Markets eller Carrefour, som er store butikker som tilbyr campingutstyr.

Eller du kan slå to fluer i en smekk ved å besøke et av de tradisjonelle markedene, for eksempel Al Owais Markets. På disse markedene finner du ulike butikker som tilbyr alt du trenger for en perfekt campingtur, både enkle og luksuriøse ting, samtidig som du blir kjent med den tradisjonelle kulturen i byen.

Deretter går turen ut i naturen, der vi kan anbefale følgende campingplasser:

• Rawdhat Nourah er et av de mest fredelige stedene. Det har en vill natur som kjennetegnes av det lange, grønne gresset om våren og vinteren. Disse to årstidene er de beste til å besøke Rawdhat Nourah for å slå leir og hente ny energi. Det er et område under miljømessig tilsyn og beskyttelse, noe som gjør det til et perfekt utfluktsmål for naturelskere.
  • Thumama nasjonalpark byr på naturskjønne omgivelser med sanddyner, steinete terreng og en variert flora og fauna. Dette gjør parken til et ideelt sted for aktiviteter som fotturer og piknik, for ikke å snakke om camping. Besøkende kan nyte den åpne himmelen og det storslåtte landskapet i Thumama nasjonalpark. Det er også et flott sted for de som er interessert i fuglekikking, ettersom parken er hjemsted for en rekke fuglearter. Du kan leie telt i nasjonalparken.
  • Rawdhat Khuraim er kjent for sin naturlige skjønnhet med vakre blomster, palmer og et variert dyreliv. Det er et ideelt sted for naturelskende besøkende. Rawdhat Khuraim er en oase, noe som betyr at den er preget av frodig vegetasjon og grønt midt i ørkenen. Det er en kontrastfylt opplevelse å oppleve denne frodigheten midt i ørkenen.

Les mer her.

Her er en mindre kalender over hva som skjer ute i verden hos våre kunder:

Oman

Saudi-Arabia

Sint Maarten / St. Martin

Tampa Bay

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Lotte Kühn Laugesen
PR Executive