2020-08-05 08:03Pressemelding

5 stjerners golf på Tenerife på kanten av Atlanterhavet

Verden åpner opp og det gjør også Tenerife og Abama Resort. I Juli åpnet Abama Golf Tenerife og Abama Tennis opp etter å ha vært lukket under pandemien. Abama Golf er helt sikkert flaggskipet, når vi snakker luksus-golf på Tenerife. For dere som ikke kjenner til Abama Resort, så ligger området på den vestlige delen av Tenerife, helt ute på kanten av Atlanterhavet med flott utsikt til naboøya La Gomera.

Kontrollert åpning av golfbanen etter gjeldende regler og forskrifter.

I første fasen av åpningen, vil det være begrenset med tider til booke. Golfbanen vil være åpen 5 dager i uken (onsdag - søndag), Tee times er tilgjengelig hvert 10 minutt fra kl. 08.30 til 16.00. Alle golf reservasjoner skal gjøres senest 24 timer i forveien via Abama Golf Website eller via e-mail: info@abamagolf.com

På golfbanen kan du finne Sebastian og Joe, som er Abama sine golf pros. Du kan booke enkelttimer eller klasser hos dem, og de skjer via email eller hjemmesiden. Enn så lenge er restauranten i klubbhuset stengt. Golferne kan nyte en drink etter runden ved poolbaren på Las Terrazas de Abama som er åpen fra 12 til 16. Husk også at det må reserveres plass ved poolbaren.

Dave Thomas sitt mesterstykke.

Abama Golf er en golfbane i verdensklasse som er designet av waliseren Dave Thomas. Han har skapt en bane med variert landskap og med en fantastisk utsikt til Atlanterhavet. For golfentusiasten kan vi nevne at golfbanen ligger på et område med mer enn 25.000 palmetrær, en opplevelse i seg selv, og i banens utforming er det 22 vannhindre og hvite sand bunkere, som er forbundet med små bekker og kunstige vannfall. Det er mange golfspillere og journalister som har omtalt banen som Tenerifes vakreste og beste golfbane.

Dave Thomas, er nok mest kjent som banearkitekten bak Ryder Cup banen Belfry. Ut av hans over 100 baner han har designet, er de fleste prosjekter i Spania, men firmaet hans har også satt avtrykk på baner i Russland, Tyrkia, England, Kina, Afrika, Japan og Norge.

Golfbanens form og terreng.

Banen er anlagt i et kupert terreng. Det gir både spillemessige utfordringer, men også den flotte utsikten til Atlanterhavet og La Gomera. Den er blitt omtalt som unik da både spillere med både høyt og lavt handicap kan komme fornuftig rundt på banen. De første hullene er mer kuperte og du kan med fordel bruke buggy. De siste 9 huller som ligger nærmere hotellkomplekset, men fortsatt med den vakre utsikten, har flere utfordringer og mer vann i spill.

Ritz Carlton.

Foruten å ha øyas beste golfbane, så finner du også på Abama Ritz Carlton. Hotellet er bygget i marokkansk stil, og golfbanen snor seg rundt om hotellet. Hotellet er perfekt til slappe av etter en runde golf, med syv svømmebasseng, privat strand, 12 restauranter og barer (2 restauranter med Michelin-stjerner) samt et eksklusivt wellness og spa-område.Og maten er noe vi alle kan snakke om når det kommer til Abama.

Restauranter med Michelin stjerner.

Restaurant Kabuki med sjefkokken Daniel Franco, har en Michelin stjerne. Restauranten har den flotteste utsikten da den ligger på toppen av hotellet. Det unike med restauranten er at den har flere områder hvor du kan smake dette fusion kjøkken, en blanding av japansk og vestlig stil. Du har hovedrestauranten, Sushibaren, Kabuki bar med utendørs terrasse og Kabuki space for private events og selskaper.

Restaurant M.B har baskeren Martin Berasategui som sjef. Den har siden 2014 hatt 2 Michelin stjerner og Berasategui fortolker det spanske kjøkkenet på sin helt egen måte. Michelin skriver, talentet og personligheten til sjefskokken og hans team, vises i den måten hver rett blir tilberedt og servert. Og restauranten har en fortreffelig vinliste som burde utforskes.

Andre restauranter som kan anbefales på hotellet er Steakhouse 20/20 hvor du kan få en god steak. Dette er en mer moderne, nesten industriell lagerhall med med et stort utvalg av kjøttretter og en god vinliste.  Kjøttet kommer fra forskjellige steder som Uruguay, Nebraska og Galicia.

Korte fakta om banen: 18 huller, par 72. Backtee: 6.272 meter. Gul: 5.844 meter. Blå: 5.408 meter. Rød: 4.796 meter. Banedesigner: Dave Thomas.

www.abamagolf.com

Om Abama Resort

Om du gjerne vil tilbringe lenger tid på Tenerife og nyte Abama golf så kan du også kjøpe leilighet, villa eller bygge ditt eget hus på Abama Resort. Her finnes det ferdigbygde leiligheter og villaer, samt prosjekter som ferdigstilles i 2020 og 2021. Du kan få 1-2 eller 3 roms-leiligheter på Las Terrazas, hus på området Bellevue, større villaer på Las Atalyas de Abama, Las Villas del Tenis og Los Jarndines de Abama.

Om du vil helst gå gjennom en skandinavisk eiendomsmegler så kan du også se prospekt til salg hos Mäklarringen som har både svensk, norsk og finsk kontor og med eget kontor på Tenerife - Prospekt og kontakt her

Se mer om hva som er til salgs på Abama sin hjemmeside

Temaer: Golf

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director