2020-06-29 11:04Pressemelding

Hvorfor investere i fast eiendom på Tenerife? Abama Luxury Residences

Abama Luxury Residences har under Corona krisen klart å opprettholde utviklingen av fem byggeprosjekt med luksuseiendommer på Tenerife. Prosjektene er en investering som kommer til å ramme over 500 millioner euro. Målet har hele tiden vært å overholde både deadline og firmaets løfter ovenfor kundene. Og det er et usedvanlig eiendomsprosjekt.

Carlos Server, eiendoms- og prosjektansvarlig for Abama Luxury Residences, er sikker på at når Spania åpner igjen for turister den 1 juli, så vil nisjen for luksuseiendommer på Kanariøyene få et hurtig oppsving etter den krise som Corona-pandemien har skapt.

Det er basert på at etterspørselen fortsatt er tilstede, konkluderer Carlos Server, og at det fortsatt er interesse fra investorer, som venter på at markedet skal stabilisere seg. Det gjelder spesielt i området for luksuseiendommer, hvor kjøperne ikke er så økonomisk påvirket av den situasjon vi er i nå, som andre nisjer kan være.

«I en tid med usikkerhet kan det være mest logisk å fastfryse investeringer. Men samtidig er det også en fantastisk mulighet til å finne andre aktiver til å investere i, som ikke faller i verdi over tid» uttaler han.

Sebastian Merling, eiendomsmegler hos M21, som er en full-service eiendomsmegler med kontor i Norden og Spania har denne kommentar

«En investering i Spania er ikke bare et riktig godt livsvalg, men også en god investering. Om du leier ut eiendommen din i Spania i de perioder du ikke kan bruke den selv, kan du oppnå en avkastning på 8-10%»

Suksessen med å etablere de første tre faser av byggeprosjektet – og som omfatter investeringer på 375 millioner euro – har styrket Abamas’ posisjon som Europas best bevarte hemmelighet. De fleste av kjøperne er utenlandske statsborgere på jakt etter et ekstra hjem i solen, i Guia de Isora – området, i den sydlige delen på Tenerife.

Men en ytterligere investering på 100 millioner euro så fortsetter byggearbeidet med blant annet første fase av Jardines de Abama leilighetene som består av 1 -3 soverom per leilighet. I tillegg så starter etableringen av de frittliggende villaene på de to prosjektene Villas del Tenis og Bellevue. De ligger på en nyetablert vei med individuelle matrikler, hvor hver villa blir individuelt tilpasset og bygget. Og tilslutt så skal La Plaza Abama, et shopping- og fritidsområde, etableres for å skape mer liv til området.

Tenerifes mest eksklusive område

Engel & Völkers rapporten, som ble offentliggjort i slutten av mars, viser utviklingen på boligmarkedet i 2020 (før Covid-19 krisen).  Der har Abama Resort posisjonert seg som det område på sydlige Tenerife, som har den høyeste gjennomsnittspris per kvadratmeter (6500€/m²), hvilket er meget høyere enn andre områder på øya.

De mest ettertraktede leilighetene er ifølge Engel & Völkers de på 150 m² og to værelses leiligheter. I rapporten slår de også fast at stort sett alle kjøperne i denne del av Guia de Isora er utlendinger. 70% av eiendommene er kjøpt som et ekstra hjem, mens 30% er kjøpt som en investering, fremgår det av rapporten deres.

Eiendomsmegleren fremhever også at hotellanlegget som er tilgjengelig for kjøperne i området, er et av områdets største trekkplaster. Det omfatter blant annet 14 restauranter, herav 2 med Michelin-stjerner, spa, butikker fritidsaktiviteter og andre opplevelser. Utover det så er det også eksklusive sportstilbud med Abama Golf og Abama Tennis Academy.

Mäklarringen, en svensk eiendomsmegler som også har norske kunder, har flere prosjekter til salgs. «Las Casas Del Lago II» er et område med luksusvillaer med utsikt over øya La Gomera. Disse ekstraordinære villaene ligger i et terrasselandskap, som med sit kreative design gir maksimalt privatliv og samtidig lett adgang for eierne. Alle villaene i «Las Casas Del Lago II» ligger på hver sin private grunn som er ca. 400 m2. Byggearealene varierer fra 198 til 215 m2. Hver villa er individuelt designet med hver sin unike planløsning, men de har alle felles kjennetegn som åpent kjøkken med forbindelse til stuen, 3 soveværelser, 3 badeværelser, privat svømmebasseng og have samt lukket garasje med oppbevaringsrom. Arkitektens valg av rene, minimalistiske linjer og bruken av åpne, lyse rom i nøytral farger gir et elegant og lett gjenkjennelig utseende. Villaene står ferdig til høsten 2020.

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director