2024-04-22 09:12Pressmeddelande

Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet

Härodlat

Hållbarhet är för Svenska Möten en självklarhet! Vi vill tillsammans med våra utvalda mötesplatser leda branschen mot ett hållbart samhälle utifrån miljömässiga, sociala och ekonomiska perspektiv med utgångspunkt i Agenda 2030 och Globala målen. En viktig del i detta är att inspirera andra och dela med oss av våra erfarenheter. Därför ger vi nu ut denna e-bok "Vi vill leva Globala målen".

Tillsammans med våra utvalda mötesplatser omfattar vårt hållbarhetsarbete samtliga av de 17 globala målen. Att inspirera varandra och andra, skapa dialog och förutsättningar för lärande och delaktighet ser vi som framgångsfaktorer i vårt arbete. Vi bestitter en stor gemensam styrka, som kan bidra till att stärka andra. Just det här är bakgrunden till denna bok.

– Jag är övertygad om att Svenska Möten, tillsammans med våra utvalda mötesplatser, kan vara drivande i att leda mötesbranschen mot en mer hållbar väg framåt, säger Michael Schüller, vd Svenska Möten.

I denna bok får du ta del av det hållbarhetsarbete, kopplat till Agenda 2030 och Globala målen, som ständigt pågår runt om på våra olika utvalda mötesplatser. I kronologisk ordning presenteras vart och ett av målen utifrån FN:s definitioner, dessa illustreras och konkretiseras av en fördjupande text kring en utvald mötesplats arbete med målet. Genom kortare citat får du parallellt även kontinuerligt ta del av andra mötesplatsers hållbarhetsarbete.

Svenska Möten har en önskan att genom vår gemensamma drivkraft dela idéer och samtidigt lyfta det engagemang, den kunskap och den erfarenhet som finns i de olika verksamheterna på våra utvalda mötesplatser. Vi hoppas att du som läser ska bli inspirerad och att innehållet ska väcka eller stärka ditt engagemang för hållbarhetsfrågor.

– Tack för att du delar vår resa! Genom att ta del av våra berättelser och förhoppningsvis finna inspiration, blir du en viktig del av denna betydelsefulla dialog. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Och tillsammans kan vi göra stor skillnad, avslutar Maria Skarve, marknads- och kommunikationschef Svenska Möten.

Läs vår e-bok

Välkommen att läsa vår e-bok och ta del av våra berättelser. Du hittar boken genom att klicka på denna länk.

Om Svenska Möten

Svenska Möten är experter på möten och hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta vara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 140 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade utifrån höga kvalitetskrav och miljömärkta enligt Svanen eller Green Key. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem.

Maria Skarve
Marknads- och Kommunikationschef