2024-04-02 07:00Pressmeddelande

Polarn O. Pyret välkomnar ny Sustainability and Quality Director

Deeba RemhedenDeeba Remheden

Polarn O. Pyret tar nästa kliv i sin satsning på hållbarhet när Deeba Remheden nu tar över rollen som Sustainability and Quality Director.

Deeba Remheden kommer i sin nya roll att driva Polarn O. Pyrets hållbarhetsinitiativ och säkerställa hög kvalitet genom hela produktionskedjan. Hon har tidigare erfarenhet från textilindustrin och har varit stationerad i produktionsländer som Bangladesh, Kambodja och Vietnam. Hon har även framgångsrikt implementerat hållbara arbetssätt hos bland andra PostNord, IKEA och H&M Group.

– Vi är otroligt glada att Deeba valt att börja hos oss, och är övertygade om att hennes expertis och gedigna erfarenhet kommer stärka vårt åtagande för miljöansvar och produktkvalitet, säger VD Johan Munck.

– Jag ser fram emot att få vara en del av en verksamhet som ända sedan jag själv var barn, industrin till trots, haft hållbarhet inbyggd i sin vision och strategi. Och som ständigt strävar efter att göra bättre ifrån sig. Jag ska jobba för att PO.P hittar kraft i sin roll som ledare inom hållbar klädproduktion och fortsätter att inspirera andra företag och verksamheter att ställa om och ta mer ansvar för att göra vårt samhälle och vår värld mer hållbar, säger Deeba Remheden.

Deeba Remheden tillträdde den 8/1

Om Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret startade år 1976 med viljan att göra kläder som låter barn vara barn. Idag har vi över 40 år i branschen och är det ledande kvalitetsvarumärket för barn i Sverige, och säljs på flera marknader världen över. Vi gör kläder som tål att älskas, tvättas och slitas. Och som tillslut kan ärvas vidare till nästa barn, och nästa. Vi kallar det design som håller. För mer information gå in på www.polarnopyret.se

Martina Wernemar