Här finns de senaste nyheterna från GodHjälp

Vad är GodHjälp?

GodHjälp möjliggör gratis hemleveranser av mat- och apoteksvaror till riskgrupper. Vi sammanför personer i riskgrupper med verifierade volontärer som hjälper personerna i riskgrupperna att stanna hemma och rädda liv och minska belastningen på vården. GodHjälp är ett initiativ av stiftelsen GoodCause, som äger GodEl, GodDryck och GodFond.

GodHjälp i media

Om stiftelsen GoodCause

GodHjälp är ett initiativ av stiftelsen GoodCause. GoodCause grundades 2005 med syftet att genom företagande och entreprenörskap generera medel för en bättre värld. Stiftelsen startar och driver bolag som erbjuder konkurrenskraftiga produkter samtidigt som den del av vinsten, som i ett vanligt bolag går till aktieägarna, skänks till välgörande ändamål.

Under åren har företag som GodEl, GodFond och GodDryck lanserats. Tillsammans har bolagen genererat över 72 miljoner kronor till bolagens välgörenhetspartners, bland andra Naturskyddsföreningen, SOS Barnbyar, Barncancerfonden och Läkare Utan Gränser.

Stefan Krook
Initiativtagare och ordförande i stiftelsen GoodCause
Stefan Krook
Maria Erdmann