2023-02-28 11:55Pressmeddelande

D-Link presenterar den nya uppsättningen av 5G O-RAN, M2M-anslutning och nätverkslösningar för företag och hem på MWC 2023

[MWC BARCELONA, Spanien: 28 februari 2023] D-Link, en global ledare inom att ansluta människor, företag och städer med nätverkslösningar och -teknik, visar upp en ny uppställning lösningar för 5G O-RAN, M2M-anslutning och företags- och hemnätverk på MWC 2023 i Barcelona (27 februari – 2 mars 2023). De senaste produkterna och innovationerna tar itu med aktuella ämnen inom nätverkande idag, i syfte att fullt ut realisera potentialen för anslutning och forma morgondagens IoT-värld.

Helhetskoncept för O-RAN-lösningar

Open RAN är byggd för att uppfylla kraven på prestanda, kapacitet och latens med mindre kostnad och mer flexibilitet. D-Link erbjuder ett helhetskoncept för omfattande privata 5G-lösningar för företag baserade på skräddarsydd O-RAN-infrastruktur och 5G-kärnnätverk tillsammans med DU (distributionsenhet), CU (centraliserad enhet) och RU (radioenhet).

Genom att integrera den nya O-RAN-serien med befintliga industriprodukter, såsom M2M-gateway:ar, switchar, trådlösa accesspunkter och molnbaserade administrationslösningar (D-ECS), hjälper D-Link företag att enkelt bygga upp anslutning, för att skapa förutsättningar för framgångsrika fall inom tillverkning, transport, skolors campus-områden, energisektorn samt ett brett utbud av tillämpningar för smarta städer.

4G/5G M2M AIoT-lösningar

För att ta itu med industriella nätverksutmaningar som kostnader, internetinstabilitet och brist på tillgång till fast bredband tillhandahåller D-Link ett stort utbud av 4G/5G-gateway:ar, routrar och lättanvända administrationsverktyg (D-ECS) för avlägsna maskin-till-maskin- och säkra VPN-driftsättningar. Genom att  anamma både artificiell intelligens (AI) och maskininlärning (ML) kan företag fatta bra beslut med den enorma mängden data som samlas in från ett nätverk av industriella sensorer.

D-Links pålitliga och högpresterande M2M-lösningar används i stor utsträckning i olika industriella IoT-baserade tillämpningar, inklusive laddningsstationer för elbilar, höghastighetståg, bankomater och varuautomater, för att säkra och öka kapaciteten och för att bygga en intelligent och uppkopplad stad.

Förbättrade nätverkslösningar för SMB och skolor

D-Link introducerade ett brett utbud av Wi-Fi 6E- och Wi-Fi 7-accesspunkter tillsammans med de flexibla övervaknings- och administrationslösningarna, Nuclias Connect och D-View 8, för SMB (små och medelstora företag), skolor, detaljhandelskedjor och hotell. Den uppgraderade D-View 8 är ett omfattande verktyg för administration av trådbundet och trådlöst nätverk, baserat på server- och sondarkitekturen. Det ger utökat stöd för att hantera upp till 5000 enheter och kan laddas ner med 90 dagars gratis provperiod.

AQUILA PRO AI, AI-Power Home Wi-Fi med Matter -integration

Den nya AQUILA PRO AI-serien – Wi-Fi 6/6E mesh-routrar och -förlängare – är utformade för att optimera anslutning och tillförlitlighet för smarta hemnätverk. Detta banbrytande Wi-Fi-system kommer att följa den nya branschförenande Matter-standarden och har en inbyggd AI-algoritm för att säkerställa utmärkt Wi-Fi-täckning och en förbättrad Smart Home-upplevelse.

För mer information, besök D-Links evenemangssida för MWC.

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks- och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer. För mer information, vänligen besök: http://www.dlink.se

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager