2023-02-22 13:41Nyheter

D-Link presenterar nya multigigabit-switchar för att framtidssäkra företags- och hemnätverk

DMS-107 & DMS-1100-10TPV-H: En 7-portars omanagerad multigigabit-switch (DMS-107) och en 10-portars managerad smart multigigabit-switch med stöd för PoE (DMS-1100-10TP).

[Stockholm – 22 februari, 2023] – D-Link, en global ledare inom nätverks- och kommunikationsteknik presenterar två tillägg till sin portfölj av multigigabit-switchar; en 7-portars omanagerad multigigabit-switch (DMS-107) och en 10-portars managerad smart multigigabit-switch med stöd för PoE (DMS-1100-10TP).

DMS-107

Den helt nya omanagerade 7-portars multigigabit-switchen (DMS-107) är en kostnadseffektiv lösning för uppgradering till ett multigigabit-nätverk. Switchen har två st 2,5 Gigabit- och fem st Gigabit-portar och tillhandahåller ett snabbt och enkelt sätt att uppgradera nätverk för att eliminera flaskhalsar och maximera prestanda och genomströmning.

2,5 Gigabit-portarna ger en anslutning med hög bandbredd till nätverksanslutna lagringsenheter (NAS) och Wi-Fi 6-router/accesspunkter, medan Gigabit-portarna möjliggör snabb och pålitlig anslutning till flera speldatorer och arbetsstationer. DMS-107 gör det möjligt för användare att komma åt nätverksresurser och överföra stora multimediafiler i höga hastigheter, vilket gör den idealisk för krävande nätverksinstallationer för företag eller hem.

DMS-107:s låga strömförbrukning och fläktlösa design ger ökad tillförlitlighet, tyst drift och lägre elkostnader. De gröna teknikfunktionerna, IEEE 802.3az Energy-Efficient Ethernet (EEE) och länkstatusdetektering, minskar switchens strömförbrukning när nätverksutnyttjandet är lågt, vilket minskar energikostnaderna under inaktiva perioder.

Den nya produkten erbjuder också funktioner för administration av datatrafik, såsom IEEE 802.1p Quality of Service (QoS) och IEEE 802.3x Flow Control. 802.1p QoS-funktionen gör att trafik kan klassificeras i åtta prioritetsnivåer, vilket gör att olika typer av trafik kan prioriteras beroende på deras betydelse.

DMS-1100-10TP

Den avancerade 10-portars managerade smarta multigigabit-switchen med stöd för PoE (DMS-1100-10TP) är idealisk för företag som vill uppgradera till Wi-Fi 6. Med åtta st 2,5 Gigabit PoE-portar och två st 10 Gigabit SFP+ upplänksportar tillhandahåller den nya switchen den multigigabit-anslutning som krävs för att maximera genomströmningen av högpresterande 802.11ax-accesspunkter, såväl som optimal höghastighetsanslutning till nätverksinfrastrukturen.

DMS-1100-10TP stödjer IEEE 802.3bz och är helt bakåtkompatibel med 802.3ab Gigabit Ethernet för att leverera 2,5 Gigabit-hastighet med standard Cat 5e-kablar, och ansluter på upp till 100 meters avstånd. Switchen kan enkelt integreras i befintliga Gigabit Ethernet-nätverksinfrastrukturer och samtidigt göra nätverk framtidssäkra för nästa generationens 2,5 Gigabit-anslutningar.

Med en total effektbudget på 240 W kan switchen leverera upp till 30 W per port till anslutna PoE-drivna enheter. Den höga effektbudgeten och PoE+ -stödet gör att switchen kan ansluta och driva flera Wi-Fi 6-accesspunkter.

DMS-1100-10TP stödjer D-View, ett adminstrationssystem för nätverk som möjliggör central hantering av kritiska nätverksegenskaper som tillgänglighet, tillförlitlighet, uthållighet och säkerhet.

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks- och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer. För mer information, vänligen besök: http://www.dlink.se

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager