2022-11-02 12:31Nyheter

D-Link presenterar tålig, lätthanterlig industriklassad accesspunkt för utomhusbruk

Med sin robusta design och kompakta storlek förser DIS-3650AP industriella miljöer med pålitliga, snabba trådlösa anslutningar.Med sin robusta design och kompakta storlek förser DIS-3650AP industriella miljöer med pålitliga, snabba trådlösa anslutningar.

[Stockholm – 2 november, 2022] D-Link, en global ledare inom nätverks- och kommunikationsteknik har lagt till den industriklassade accesspunkten DIS-3650AP för utomhusbruk till sin omfattande portfölj av industriella nätverkslösningar. Den nya lanseringen erbjuder en robust anslutning som hanteras centralt med Nuclias Connect, företagets verktyg för nätverksadministration och som lämpar sig även i de mest utmanande miljöerna, från produktions- och konstruktionsanläggningar till utomhusutrymmen.

DIS-3650AP stödjer 802.11ac Wave 2-teknik med MU-MIMO, vilket ger banbrytande trådlösa hastigheter på upp till 1200 Mbit/s med 802.11k/r ”fast roaming”. Dessutom gör den inbyggda Band Steering-tekniken det möjligt för flera enheter att få Wi-Fi-signaler med hög bandbredd när de ansluter till det bästa tillgängliga frekvensbandet samtidigt.

Den väderbeständiga DIS-3650AP är byggd för att hålla och fungera i tuffa utomhusmiljöer och är IP67-klassad med ett brett drifttemperaturintervall samt överspänningsskydd på 6 kV och ESD-skydd på 8 kV. DIS-3650AP är idealisk för industriella installationer och för att minimera kabeltrassel och kan enkelt monteras på en stolpe, vägg eller DIN-skena. Accesspunkten strömförsörjs via PoE, vilket gör den idealisk för placering på svåråtkomliga platser för att ge anslutning där behovet finns.

DIS-3650AP är utformad för att kunna anpassas till en rad nätverksmiljöer och erbjuder flera driftlägen, så att den kan fungera som en accesspunkt, ett trådlöst distributionssystem (WDS), en WDS med accesspunkt eller en trådlös klient.

Den industriklassade accesspunkten för utomhusbruk kan användas som en fristående enhet eller som en del av en skalbar lösning med flera enheter, ända upp till 1000 accesspunkter, som hanteras centralt via D-Links kostnadsfria Nuclias Connect-programvara för administration eller Nuclias Connect kontrollenhet, vilket gör det möjligt för nätverksadministratörer att övervaka och konfigurera nätverk på distans.

För att säkerställa säkerheten är DIS-3650AP är försedd med starka säkerhets- och autentiseringsfunktioner, inklusive trådlös LAN-segmentering, VLAN-stöd och captive portal med WPA3-kryptering för personlig Wi-Fi-säkerhet.

Viktiga funktioner

• Överlägsen kapacitet med överföringshastigheter med tvåbandsteknik på upp till 300 Mbit/s på  2,4 GHz-bandet och 867 Mbit/s på 5 GHz-bandet
  • IP67-klassat, väderbeständigt chassi och brett drifttemperaturintervall med inbyggt överspänningsskydd på 6 kV och ESD-skydd på 8 kV
  • Fungerar som en fristående AP eller som en del av en centralt hanterad, skalbar lösning med flera enheter