2022-03-02 13:39Nyheter

D-Link presenterar prisbelönt 6-portars switch med multi-Gigabit-kapacitet

null

[Stockholm – 2 mars, 2022] – D-Link, en global ledare inom nätverks- och kommunikationsteknik, lanserade nyligen en ny 6-portars omanagerad switch med multi-Gigabit-kapacitet (DMS-106XT). Switchen lämpar sig för små och medelstora företag samt avancerade användare som söker en högpresterande men ändå kostnadseffektiv lösning för att eliminera flaskhalsar och maximera hastigheten i nätverket.

DMS-106XT har en 10 Gigabit-port vilket ger en anslutning med hög bandbredd till antingen överliggande nätverk eller NAS-enheten (Network-attached Storage), vilket maximerar dataflödet för att tillhandahålla avbrottsfri anslutning. Dessutom har DMS-106XT ytterligare fem 2,5 Gigabit-portar som är idealiska för anslutning till datorn eller Wi-Fi 6-accesspunkter, till exempel för Nuclias Connect och Cloud (DAP-X2850 och DBA-X2830P).

DMS-106XT lämpar sig mycket bra för företag samt mer avancerade nätverksinstallationer i hemmet och erbjuder inbyggt Turbo-läge, vilket omedelbart minskar fördröjningen för tidskänsliga applikationer och gör det möjligt för funktionen ”portbaserade QoS” att prioritera kritiska enheter och leverera felfri 4K / 8K-videostreaming. Dessutom har den ett slitstarkt mattgrått chassi i aluminiumlegering, och dess innovativa fläktlösa design ger ökad tillförlitlighet och tyst drift.

Multi-Gigabit-portarna är byggda för att möjliggöra maximal flexibilitet och är bakåtkompatibla för befintliga kablar och utrustningar. Detta gör att DMS-106XT kan driftsättas på platser där extra bandbredd krävs, utan att dyr och tidskrävande kabeldragning eller kostnader för att byta ut övrig utrustning tillkommer.

DMS-106XT är inte bara en högpresterande switch med hög funktionalitet, utan dess eleganta design har även vunnit Red Dot Award och Good Design Award.

Fler enheter med multi-Gigabit-funktionalitet i D-Links portfölj, som möjliggör en kostnadseffektiv ökning av ett nätverks kapacitet, är USB-C adaptern DUB-E250 som stödjer 2,5G Ethernet och är utformad för att eliminera fördröjningar i nätverket genom att använda 2,5 gånger bandbredden för en Gigabit-anslutning. Dessutom stödjer DGS-1520-seriens switchar – som är en ny generation av stackningsbara och administererbara Layer 3 smartswitchar – 2,5 G Ethernet för att maximera bandbredden i hela nätverket.

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer.

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager