2023-05-29 06:00Nyheter

D-Link presenterar lättanvänd 5G/LTE-antenn med hög prestanda för utomhusbruk

DWP-1010 5G/LTE utomhus-antenn (CPE)Robust design och flexibla implementeringsalternativ ger avancerad 5G-anslutning med enastående hastigheter och låg latens till företag och hem

[Stockholm – 29 maj, 2023] – D-Link, en global ledare inom nätverks- och kommunikationsteknik, D-Link, en global ledare inom nätverks- och kommunikationsteknik, presenterar DWP-1010, en helt ny 5G/LTE-antenn (CPE) för utomhusbruk som gör det möjligt för användare att ansluta till ett ultrasnabbt 5G-internet med multigigabit-hastigheter.

Den högpresterande 5G/LTE-antennen för utomhusbruk, som används som en fast enhet för mobil bredbandsanslutning (Fixed Wireless Access, FWA) ger blixtsnabb multigigabit-anslutning till större verksamheter, små och medelstora företag samt hem i förorter och på landsbygden. DWP-1010 erbjuder ett utmärkt alternativ till fast bredbandsanslutning via fiber eller xDSL i stadsområden. Produkten är med sin robusta design och sex interna 5G/LTE-antenner fullt utrustad för att enkelt installeras var som helst för optimal 5G-mottagning.

DWP-1010 är en mångsidig lösning för att möta olika företagsbehov. För små och medelstora företag kan enheten användas som backup för, eller för att avlasta den fasta bredbandsanslutningen för att tillhandahålla en redundant anslutning, som alltid är tillgänglig (förutsatt att det finns 5G/LTE-signal). Den ger också avancerade anslutningsmöjligheter för fabriker eller lager på avlägsna platser. Med denna 5G/LTE-antenn för utomhusbruk kan tjänsteleverantörer leverera multigigabit-internet till flera kunder på landsbygden utan att behöva dra och gräva ner dyra fiberledningar.

Med stöd för 5G och LTE, levererar DWP-1010 nästa generations 5G-hastigheter på upp till 4 Gbit/s och 4G LTE-hastigheter på upp till 2 Gbit/s. Backup-funktionen ”5G till LTE” säkerställer att du förblir uppkopplad om 5G-signalen blir otillgänglig.

DWP-1010 är enkel att installera och har en 2,5 Gigabit Ethernet LAN-port med stöd för Power over Ethernet (PoE). Enheten strömförsörjs med den medföljande PoE adaptern och anslutas via en enda Ethernet-kabel utan en extra elkabel, medan multigigabit Ethernet-porten maximerar datakapaciteten.

DWP-1010 är speciellt konstruerad för att tåla utomhusmiljöer och är byggd med ett robust IP67-klassat väderbeständigt chassi för att skydda den från extremt väder. DWP-1010 levereras med flexibla installationsalternativ som gör den lätt att installera, använda och hantera. Den kan monteras på en stolpe eller en vägg och rekommenderas utomhus på högre platser som tak, balkonger eller utomhusväggar för att få bästa mottagning.

DWP-1010 är konstruerad för att göra det möjligt för företag och hushåll att dra nytta av Europas ständigt växande 5G-täckning. Eftersom den är tillverkad i Taiwan (MIT) kommer kvalitetssäkringen av produkten att mer än väl nå upp till förväntningar på tillförlitlighet.

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks- och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer. För mer information, vänligen besök: http://www.dlink.se

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager