2023-08-28 06:42Nyheter

D-Link lanserer en ny serie administrerte multigigabit-switcher med stacking- og Layer 3-funksjonalitet

DMS-3130-30TS & DMS-3130-30PSForbedret pålitelighet kombinert med høy tilgjengelighet og fleksibilitet for å støtte behovene til sikre bedrifts- og bynettverk

[Stockholm  – 28. august, 2023] – D-Link, en global leder innen nettverks- og kommunikasjonsteknologi, har lansert den helt nye DMS-3130 switch-serien. Seriens administrerte multigigabit-switcher med stacking- og Layer 3-funksjonalitet er designet for å øke muligheten til å koble til enheter i et sikkert bedriftsnettverk eller som aksess-switcher for bynettverk.

De nye multigigabit-switchene støtter multicasting og har fått forbedret sikkerhet, noe som gjør dem til det perfekte valget av switcher for tilkobling til enheter med ulike kapasitetsbehov.  Begge modellene i den nye serien  (DMS-3130-30PS og DMS-3130-30TS) har to 10GBASE-T-porter og fire 10G/25G SFP28-porter for å gi forbedret allsidighet og hastighet. DMS-3130-30PS har seksten 2,5G PoE+ og åtte 5G PoE++-porter, ideelt for Wi-Fi 6/6E-aksesspunkter med høy ytelse. 802.3bt PoE ++ gir opptil 60 watt, slik at strømkrevende enheter som videokonferansesystemer, bygningsautomatiseringsenheter, skjermer og belysning kan drives og kobles til via en enkelt kabel. I tillegg tilbyr switchene en innebygd 6kV overspenningsvern på alle PoE- og ikke-PoE-aksessporter, noe som eliminerer behovet for eksterne overspenningsvern.

Begge modellene er designet for kunder som krever maksimal tilgjengelighet av nettverket. De støtter for eksempel redundante strømforsyninger og viktige pålitelighetsfunksjoner for å forbedre nettverksrobustheten. En annen viktig funksjon inkludert er Ethernet Ring Protection Switching (ERPS), som minimerer gjenopprettingstiden til under 50 ms.

For belastningsfordeling og failover i et miljø med flere switcher eller servere tilbyr DMS-3130-serien funksjonen for dynamisk 802.1AX-koblingsaggregering. Avanserte Layer 3-funksjoner som Static Routing, RIP/RIPng og OSPF forbedrer nettverkssikkerheten og effektiviteten, forenkler konfigurasjon og distribusjon og gir skalerbarhet for større nettverk og komplekse topologier.

DMS-3130-serien gjør det også mulig å kombinere flere switcher for å danne en enkelt fysisk eller virtuell stack. Stacking forenkler administrasjonen og gir én enkelt IP-adresse for å administrere alle switchene i stacken. Opptil 9 switcher kan kobles sammen gjennom fysisk stacking med DAC/fiberkabel for å tilby opptil 234 multigigabit-porter, slik at switchkapasiteten kan økes etter behov. Fysisk stacking muliggjør jevn utvidelse og failover, og med pålitelighet gjennom feiltolerante topologier sikrer du stabil tilkobling.

"Hos D-Link anerkjenner vi at bedrifter i økende grad leter etter måter å forbedre nettverkene sine på, enten det gjelder hastighet, pålitelighet eller sikkerhet," sa Claude Chou, administrerende direktør i D-Link Europe. "Med sine forbedrede pålitelighetsfunksjoner, oppgraderte tilgjengelighet og fleksibilitet er DMS-3130-serien designet for å støtte kravene til moderne SMB-er og større bedrifter."

Om D-Link

D-Link designer, utvikler og produserer prisbelønte nettverks- og trådløse produkter, videoovervåkning og automatiseringsløsninger for hjem og bedrift. Som et verdensledende selskap skaper D-Link betingelsene for fremtidens kommunikasjon. D-Link er også en viktig del av smarthjemmet, så det er enkelt og rimelig for folk over hele verden å kunne overvåke, automatisere og kontrollere hjemmene sine uansett hvor de er, når som helst via en smarttelefon eller nettbrett. D-Links omfattende serie med innovativ og intuitiv teknologi med høy ytelse er tilgjengelig for både bedrifter og enkeltpersoner gjennom sitt globale nettverk av ulike forhandlere, detaljhandlere og tjenesteleverandører. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til: https://eu.dlink.com/no/nb

Roger Jarleswärd
MARKETING AND PRODUCT MANAGER