2021-10-26 12:34Nyheter

20-årsjubileum - Dotterbolag i Danmark grundas

Försäljningen i Danmark har funnits med sedan starten, dock inte som ett eget bolag. Försäljningen har varit stadig där och vi har tagit marknadsandelar.

2015 var det dags att bilda vårt dotterbolag Combimix ApS. Steen Anderson som har varit med sedan starten 2001, då som säljare i Danmark, blir VD för det danska dotterbolaget. I samband med starten köptes en modern spackelfabrik från Drymix A/S.  Förvärvet stärkte vår närvaro i Danmark och ökade leveranskapaciteten. Fabriken ligger i Galten strax utanför Aarhus.

Fabriken ger oss en optimal och flexibel ram för tillverkning av högkvalitativa torrbruksprodukter, anhydrit och kitt. Råvarorna levereras i våra stora råmaterialsilos, där lastbilarna vägs på vår moderna brovikt innan de lossas. De färdiga produkterna kan levereras som bulk från våra stora färdiga varosilos eller levereras i stora påsar eller säckar som vägs och fylls genom vår automatiska säcklinje. Förutom produktionsanläggningen har fabriken också ett eget driftslaboratorium och administration.

Vi på Combimix kommer att fortsätta vårt arbete med att förbättra vår leveranssäkerhet och bibehålla den höga kvaliteten.

Om Combimix

Combimix tillverkar mineralbaserade produkter för byggindustrin. I sortimentet finns bl.a. produkter för golvavjämning, fasadputsning, murning, gjutning, betongrenovering, restaureringsbruk för kulturbyggnader m.m. Försäljning sker i Sverige, Danmark, Norge och USA.