2023-10-10 14:14Pressmeddelande

Byggstart för 23 nya hyreslägenheter i Vindeln

Johan Isaksson, projektchef, Olaus Forsberg, Tobias Rosencrantz,vd, Vindelnbostäder och Per-Anders Olsson, ordförande, Vindelnbostäder tog det första symboliska spadtaget för byggstarten av 23 nya hyreslägenheter på Häradsvägen.Johan Isaksson, projektchef, Olaus Forsberg, Tobias Rosencrantz,vd, Vindelnbostäder och Per-Anders Olsson, ordförande, Vindelnbostäder tog det första symboliska spadtaget för byggstarten av 23 nya hyreslägenheter på Häradsvägen.

Den officiella byggstarten för 23 nya hyreslägenheter för Sockenmagasinet på Häradsvägen i Vindeln ägde rum under tisdagen. Projektet är resultatet av samarbetet mellan Vindelnbostäder och byggföretaget Olaus Forsberg. Detta initiativ är inte bara en viktig milstolpe för bostadsutvecklingen i Vindeln utan också ett bevis på engagemanget för att skapa ett levande och attraktivt samhälle.

De 23 nya hyreslägenheterna kommer att erbjuda moderna och bekväma bostäder för både unga och äldre. Byggandet påbörjades med en officiell ceremoni där det första spadtaget togs av Tobias Rosencrantz, vd, Vindelnbostäder, Vindelnbostäders ordförande Per-Anders Olsson samt Johan Isaksson, projektchef, Olaus Forsberg.
Den symboliska handlingen markerar början på en spännande resa som kommer att förvandla ett tomt område i centrala tätorten till ett hem för många.

Häradsvägen är en strategiskt belägen plats som ger invånarna enkel tillgång till service, skolor och kommunikationer. Denna placering kommer att göra det bekvämt för hyresgästerna att integrera sig i det lokala samhället och delta i dess utveckling.

- Vi är mycket glada över att ha påbörjat detta projekt tillsammans med Olaus Forsberg. Vi ser fram emot att leverera högkvalitativa bostäder som kommer att bli en integrerad del av Vindelns samhälle, säger Tobias Rosencrantz, vd, för Vindelnbostäder AB.

Byggprojektet förväntas vara klart i oktober 2024.  Det finns redan en stor efterfrågan på de nya hyreslägenheterna.
- Detta är en positiv utveckling som inte bara kommer att ge fler människor en trygg plats att bo på utan också stärka Vindelns ekonomi och gemenskap. Vi är glada att vi fått sätta spaden i jorden och komma igång med det här projektet, säger Rosencrantz.

Om Vindelns kommun

Här är livskvalitet en självklarhet och inte ett abstrakt begrepp. Vi alla håller ihop bygden. Här finns plats för eldsjälarna oavsett om de brinner för naturen, byn, idrotten, kulturen eller för sitt företag. I vår bygd finns arbetstillfällen inom kommun, stat och näringsliv. Här finns också goda möjligheter för de som vill starta och driva företag – och de är många. I Vindeln är det enkelt att bygga och bo och livet går ihop. Det är nära till arbetsplatsen både inom och utom kommunen, oavsett om vi reser iväg för dagen eller arbetar digitalt. När vi kommer hem efter arbetsdagens slut väntar ett rikt fritids- och kulturutbud.

Niklas Westman
Kommunikatör