2020-08-06 08:31Press release

Viiden tähden golfia Teneriffalla upein näkymin yli Atlantin

Maailma on jälleen avautumassa, niin myös Teneriffan saari ja Abama Resort. Pandemian aikana suljettuna olleet Abama Golf ja Abama Tennis avasivat ovensa heinäkuussa. Abama Golfia pidetään yleisesti Teneriffan korkeatasoisimpana golfkenttänä. Se sijaitsee Abama Resortin alueella Teneriffan läntisimmässä osassa upein näköaloin Atlantin valtamerelle ja naapurisaarelle La Gomeralle.

Abama Golf avautuu noudattaen voimassaolevia poikkeusohjeita ja suosituksia

Avautumisen ensi vaiheessa varattavia aikoja on tarjolla vain rajoitetusti. Golfrata on avoinna viitenä päivänä viikossa (keskiviikosta sunnuntaihin). Lähtöaikoja on tarjolla kymmenen minuutin välein klo 8.30 – 16.30 välisenä aikana. Varaukset tulee tehdä etukäteen verkossa Abama Golfin kotisivuilla tai sähköpostilla: info@abamagolf.com viimeistään 24 tuntia ennen.

Golfradalla ovat tavattavissa Abaman taitavat golfvalmentajat Sebastian ja Joe.  Valmennukset voi varata helposti sähköpostilla tai kotisivuilla. Tällä hetkellä klubitalon ravintola on suljettuna, mutta golfarit voivat kierroksen jälkeen nauttia virvokkeista Las Terrazas de Abaman allasbaarissa, joka on avoinna klo 12.00 – 16.00. Myös tänne tulee tehdä varaus etukäteen.

Dave Thomas – mestarillinen ratasuunnittelija

Abama Golf on maailmanluokan golfrata, jonka on suunnitellut tunnettu walesilainen ratasuunnittelija Dave Thomas. Hän on luonut vaihtelevassa maastossa kulkevan inspiroivan golfradan upeilla näköaloilla Atlantin yli. Golfentusiasteille mainittakoon, että alueelta löytyy yli 25 000 palmua – kokemus jo sinänsä – sekä 22 vesiestettä ja valkoista hiekkabunkkeria, jotka yhdistyvät toisiinsa pienten purojen ja vesiputousten avulla. Monet journalistit ja golfin pelaajat ovat kuvailleet tätä Teneriffan kauneimmaksi ja parhaaksi golfradaksi.  Suunnittelija Dave Thomas on ehkä parhaiten tunnettu kuuluisan Belfryn Ryder Cup -kentän suunnittelijana. Hänen kädenjälkensä näkyy yli 100 golfradalla, joista useimmat ovat Espanjassa, mutta hän on suunnitellut myös Venäjällä, Turkissa, Englannissa, Kiinassa, Afrikassa, Japanissa ja Norjassa sijaitsevia kohteita.

Golfradan muoto ja maasto

Rata sijoittuu mäkiseen maastoon, joka luo pelillisiä haasteita, mutta myös avaa ainutlaatuisen näköalan Atlantille ja La Gomeran saarelle. Sitä pidetään lajissaan ainutlaatuisena, sillä se toimii hyvin sekä korkean että matalan handicapin omaaville pelaajille. Ensimmäiset reiät pelataan mäkisemmässä maastossa, jossa kannattaa käyttää buggya liikkumiseen. Viimeiset 9 reikää sijaitsevat hotellikompleksin läheisyydessä ja ovat vaativampia useine vesielementteineen mutta yhtä näyttävine näköaloineen Atlantin yli.

Abama Hôtel Ritz Carlton

Saaren parhaan golfkentän lisäksi alueelta löytyy myös Abama Hôtel Ritz Carlton. Mahtava hotelli on rakennettu marokkolaiseen tyyliin ja golfrata mutkittelee hotellin ympärillä. Golfkierroksen jälkeen voi rentoutua hotellin 7 uima-altaalla tai yksityisellä rannalla, sen 12 ravintolassa tai baarissa (joista kahdella on Michelin-tähdet) sekä eksklusiivisella wellness- ja spa-alueella. Asia, mitä Abama Hôtel Ritz Carltonin hotellivieraat eniten ylistävät, on paikan ruoka!

Michelin-tason ravintolat

Ravintola Kabuki on keittiömestari Daniel Francon luotsaamana saanut yhden Michelin-tähden. Hotellin ylimmässä kerroksessa sijaitsevasta ravintolasta on tietysti ainutlaatuiset näköalat. Ravintola jakautuu eri osiin, joissa tarjotaan japanilaisesta ja länsimaisesta keittiöstä vaikutteensa saanutta fuusioruokaa. Pääravintolan lisäksi täältä löytyy Sushibar, Kabuki Bar ulkoilmaterasseineen ja Kabuki Space yksityistilaisuuksia varten.

Ravintola M.B toimii Baskimaalta kotoisin olevan mestarikokin Martin Berasategun johdolla. Ravintolalla on jo vuodesta 2014 alkaen ollut kaksi Michelin-tähteä ja Berasategu tulkitsee espanjalaista keittiötä aivan omalla tavallaan. Michelin kuvailee sitä tähän tapaan: jokainen valmistettu ja tarjoiltu ruokalaji edustaa keittiömestaria ja hänen henkilökuntaansa lahjakkaalla ja henkilökohtaisella tavalla. Erikseen on syytä myös mainita ravintolan erinomainen viinilista.

Mainitsemisen arvoinen ravintola on myös Steakhouse 20/20 hyvän pihvin ystäville. Modernimpaan tyyliin sisustettu, teolliselta varastohallilta näyttävä ravintola tarjoaa laajan valikoiman liharuokia ja hyvän viinilistan. Käytetty liha on peräisin Uruguaysta, Nebraskasta ja Galiciasta.

Faktaa radasta: 18 reikää, par 72. Back tee: 6,272 metriä. Keltainen: 5,844 metriä. Sininen: 5,408 metriä. Punainen: 4,796 metriä. Ratasuunnittelija: Dave Thomas.

www.abamagolf.com

Tietoa Abama Resortista

Jos haluat viettää pidemmän aikaa Teneriffalla ja pelata Abama Golfissa voit myös ostaa huoneiston tai villan tai jopa rakennuttaa oman talon Abama Resortiin. Alueelta löytyy muuttovalmiita huoneistoja ja villoja sekä vuonna 2020 ja 2021 valmistuvia uusia kohteita. Voit valita 1, 2 tai 3 makuuhuoneen huoneistoista Las Terrazasin alueelta, Bellevuen alueen taloista tai suuremmista villoista Las Atalyas de Abaman, Las villas del Tenisin ja Los Jardines de Abaman alueilta.

Jos haluat turvautua luotettavan pohjoismaisen kiinteistönvälittäjän palveluun, voit tutustua Mäklarringen-toimiston myytävänä oleviin kohteisiin. Toimistolla on edustus sekä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa että Teneriffalla. Kohteet ja yhteystiedot löydät tästä

Lisää myytäviä kohteita löydät Abaman kotisivuilta

About United Spirit Nordic

United Spirit Nordic on riippumaton matkailualan myynti-, markkinointi- ja PR-yritys. Pääkonttorimme sijaitsee Kööpenhaminassa, Tanskassa. Palvelumme kattavat Skandinavian ja Suomen sekä Baltian maat. Innovatiivisuus, toiminnallisuus, tavoitteellisuus ja johdonmukaisuus kuvaavat United Spirit Nordicin toimintaa, kuten myös käytännönläheisyys ja ystävällisyys. Sekä meidän että yhteistyökumppaneidemme tavoitteena on pitkän tähtäimen menestys. Olemme pieni tiimi, mutta laajan kokemuksemme avulla toteutamme menestyksekkäitä kampanjoita ammattitaitoisesti. Tarjoamme luotettavuutta, työmoraalia, jatkuvuutta ja motivaatiota.

Christine Engen
Creative Director & CEO