2020-07-01 10:15Press release

Miksi investoida kiinteistöön Teneriffalla? - Abama Luxury Residences

Abama Luxury Residences Teneriffalla on koko koronakriisin ajan pystynyt pitämään yllä viiden luksuskiinteistöprojektinsa rakennushanketta. Investoinnit projekteihin tulevat pian kohoamaan yli 500 miljoonaan euroon. Tavanomaisesta poikkeavan kiinteistöprojektin tarkoituksena on valmistua aikataulussa ja lunastaa asiakkaille annetut lupaukset.

Espanjan vihdoin avautuessa ulkomaisille vierailijoille 1. heinäkuuta ilman karanteenivaatimuksia tulee Kanariansaarten luksussegmentin kiinteistömarkkina nopeasti palautumaan ja elpymään koronapandemian aiheuttaman kriisin jälkeen, uskoo Abama Luxury Residencesin kiinteistö- ja projektivastaava Carlos Server.

Carlos Server perustaa väitteensä viimeaikaiseen kysyntään ja sijoittajien kiinnostukseen. Hänen mukaansa nyt odotetaan markkinoiden vakautumista. Erityisesti luksussegmentin ostajiin vallitsevalla tilanteella ei ole ollut taloudellista vaikutusta.

”Tällaisina epävarmuuden aikoina loogisinta olisi toki jäädyttää investoinnit, mutta ehkäpä nyt olisikin upea mahdollisuus etsiä uusia sijoituskohteita, joiden arvo ei ajan myötä laske”, hän sanoo.

Kiinteistövälittäjä Sebastian Merling työskentelee pohjoismaisessa täyden palvelun M21-välitystoimistossa, jolla on toimistot sekä Pohjoismaissa että Espanjassa. Hän kommentoi seuraavasti:

”Investointi Espanjan kiinteistömarkkinoille on sekä fantastinen elämänvalinta että myös todella kannattava sijoitus. Vuokraamalla asuntoa silloin kun itse ei sitä käytä voi päästä 8-10 prosentin vuosittaiseen tuottoon.”

Abaman asemaa Euroopan ehkä parhaiten pidettynä salaisuutena on vahvistanut sen jo toteutuneet kolme ensimmäistä vaihetta ja 375 miljoonan euron sijoitusten menestys. Useimmat ostajista ovat ulkomaiden kansalaisia, jotka etsivät kakkoskotia täältä Guía de Isoran alueelta eteläiseltä Teneriffalta.

Työ jatkuu nyt yli 100 miljoonan euron lisäinvestoinneilla, joilla saatetaan alkuun 1-3 makuuhuoneen Jardines de Abama -huoneistot, Villas del Tenis- ja Bellevue-yksityisvillat, uuden kadun varrelle tuleva yksityistontit, joihin tulee kohoamaan räätälöityjä villoja sekä aluetta elävöittämään nouseva ostos- ja vapaa-ajan keskus La Plaza Abama.

Saaren korkealuokkaisin alue

Maaliskuun lopussa julkaistu Engel & Völkers-raportti ennustaa asuntomarkkinoiden trendejä vuodelle 2020 (ennen covid-19-kriisiä). Sen mukaan eteläisellä Teneriffalla, jossa myös Abama Resort sijaitsee, on saaren korkein asuntojen keskihinta per neliömetri (6500 €/m²).

Engel & Völkersin mukaan Abaman halutuimpia kohteita ovat 150 m²:n kokoiset kahden makuuhuoneen huoneistot. Analyysista selviää, että käytännössä kaikki Guía de Isoran alueen ostajat ovat ulkomaalaisia. 70% kiinteistöistä ostetaan kakkosasunnoiksi ja 30% sijoitustarkoitukseen, raportti kertoo.

Välittäjä korostaa myös ostajille tarjolla olevia runsaita palveluita (14 ravintolaa, joista kahdella on Michelin-tähdet, spa, kaupat, monipuoliset vapaa-ajan ja elämysaktiviteetit) yhtenä alueen tärkeimmistä houkuttimista, Abama Golfin ja Abama Tennis Academyn tarjoamien korkeatasoisten urheilumahdollisuuksien ohella.

Mäklarringen-toimistolla on myynnissä useita kohteita: "Las Casas Del Lago II" koostuu 10 huipputason luksusvillasta, joista kaikista on näkymä La Gomeran saarelle. Nämä upeat rinnetalot on suunniteltu nerokkaasti tarjoamaan omistajilleen sekä yksityisyyttä että helppokulkuisuutta. Jokainen”Las Casas Del Lago II”:n villoista sijaitsee omalla noin 400 m2:n tontilla ja rakennusten koko vaihtelee 198 m2:n ja 215 m2:n välillä. Jokainen villa on yksilöllisesti suunniteltu ja sisustettu, mutta yhteisiä elementtejä kaikille ovat avoin keittiö-olohuone-yhdistelmä, 3 makuuhuonetta, 3 kylpyhuonetta, oma uima-allas ja puutarha, varasto ja autotalli. Arkkitehdin puhtaat, minimalistiset linjat ja valoisten, avointen tilojen ja neutraalien värien käyttö luovat eleganttia ja tunnistettavaa estetiikkaa. Talot valmistuvat syksyyn 2020 mennessä.

About United Spirit Nordic

United Spirit Nordic on riippumaton matkailualan myynti-, markkinointi- ja PR-yritys. Pääkonttorimme sijaitsee Kööpenhaminassa, Tanskassa. Palvelumme kattavat Skandinavian ja Suomen sekä Baltian maat. Innovatiivisuus, toiminnallisuus, tavoitteellisuus ja johdonmukaisuus kuvaavat United Spirit Nordicin toimintaa, kuten myös käytännönläheisyys ja ystävällisyys. Sekä meidän että yhteistyökumppaneidemme tavoitteena on pitkän tähtäimen menestys. Olemme pieni tiimi, mutta laajan kokemuksemme avulla toteutamme menestyksekkäitä kampanjoita ammattitaitoisesti. Tarjoamme luotettavuutta, työmoraalia, jatkuvuutta ja motivaatiota.

Christine Engen
Creative Director & CEO