2023-11-15 12:36Pressmeddelande

Julkryssa med VIVA Cruises

Julstämning ombord på VIVA CRUISES adventskryssningar

Flera kryssningar tar dig till Europas mest ikoniska julmarknader

VIVA CRUISES

VIVA Cruises, ett framstående namn inom premiumresor, startar nu upp säsongen med julmarknadskryssningar.

Det breda urvalet av advents- och julkryssningar är skräddarsydda för skandinaviska resenärer som söker en unik och stämmningsfull upplevelse, rik på europeiska traditioner.

Ge dig ut på en minnesvärd resa:

VIVA Cruises julmarknadskryssningar erbjuder tillgång till några av Europas mest ikoniska julmarknader, vilket ger en touch av magi till den festliga säsongen. Utforska 4 fantastiska  destinationer, var och en med sin egen unika charm:

1. Köln, Tyskland (floden Rhen): Adventskryssningen på Rhen ger dig det bästa av tyska jultraditioner med det stora fartyget VIVA ONE.

Resan inkluderar ett besök på julmarknaden i Kölns katedral, med sin fantastiska historia och lokala traditioner.

Gästerna kan utforska handgjorda hantverk, smaka på lokala delikatesser och njuta av en varm kopp Glühwein (glögg), en favorit bland både besökare och lokalbefolkningen.

2. Wien, Österrike (floden Donau): Wiens Christkindlmarkt är ett måste, känd för sin storslagenhet och tradition. På marknaden finns vackert dekorerade stånd, lokalt hantverk och kulinariska läckerheter.

Wiens lokala tradition att tända adventskransar bidrar till den festliga stämningen. Adventskryssningen på Donau med det stora fartyget VIVA TWO tar dig hit och vidare in i det österrikiska jullandskapet och dess traditioner.

3. Lyon, Frankrike (Rhônefloden): Lyons Marché de Noël startar under ljusfestivalen (Fête des Lumières) den 8-10 december. Detta skapar en unik och förtrollande atmosfär, med charmiga gator, lokala specialiteter och ett hisnande ljusspel, som är en del av den lokala jultraditionen.

Under hela perioden är det en underbar upplevelse att besöka detta vackra hörn av Frankrike på den lugna Rhônefloden. Rhône-kryssningen tar dig hit, ombord på det fina fartyget VIVA VOYAGE.

4. Strasbourg, Frankrike (floden Rhen): VIVA MOMENTS tar dig till Strasbourgs Christkindelsmärik, en av Europas äldsta och vackraste julmarknader.

Marknaden erbjuder en historisk miljö med en blandning av alsaciska och tyska traditioner. Det är en dröm som går i uppfyllelse för alla julentusiaster.

All-inclusive komfort och underhållning:

VIVA Cruises erbjuder all-inclusive-paket för alla hytter, som omfattar måltider, alkoholhaltiga och alkoholfria drycker samt dricks, vilket garanterar en problemfri upplevelse för resenärerna.

Boendet är likvärdigt med lyxiga hotellrum, vilket ger en bekväm och trevlig vistelse.

Kulinariska läckerheter väntar i restaurangen varje dag. VIVA erbjuder en stor variation på sin frukostbuffé och flerrättersmenyer till både lunch och middag, där lokala och internationella smaker blandas.

Den omtänksamma personalen är alltid beredd att tillgodose eventuella önskemål om specialkost.

High tea serveras en eftermiddag och varje kväll bjuder musiker ombord på liveunderhållning. Engagerande aktiviteter, inklusive frågesportskvällar och festliga kvällsevenemang, anordnas på varje kryssning.

För mer information om VIVA Cruises, tveka inte att kontakta Lotte: lotte@unitedspiritnordic.com.

-ENDS-

Noteringar till redaktörer:

About VIVA Cruises

VIVA Cruises invites you to experience the very best of Europe, the way it was meant to be discovered: with good company, unique perspectives and award-winning service and amenities. Knowing that not all travellers are the same, VIVA Cruises has made it their mission to give customers greater ease, flexibility and choice. With decades of experience cruising to Europe’s most popular destinations, they are proud to offer a cruise experience like no other, designed to enrich, inspire and renew. Following all the greatest rivers (Danube, Elbe, Moselle, Rhine, Rhône, Seine and the Main-Danube Canal), guests will delve into the heart of timeless towns and villages as well as the world’s most thriving capitals.

VIVA Cruises is a member of the International LGBTQ+ Travel Association (IGLTA) and an European Regional Affiliate member of Cruise Lines International Association (CLIA) Europe.

VIVA-INKLBILDMARKE-002-1024x501.jpg

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Lotte Kühn Laugesen
PR Executive