2024-06-18 06:55Pressemelding

Reisenyheter fra United Spirit Nordic: juni 2024

Saudi-arabia

Saint Martin

På den karibiske øya Saint Martin er det turkise havet halve opplevelsen. Planlegg en perfekt dag ved å ta en morgentur med båt fra Marigot og oppdag Baie Rouge, Grand Case, Tintamarre og Pinel Island. Disse stedene byr på en blanding av luksus, naturskjønnhet og kulinariske opplevelser som du ikke vil gå glipp av.

Saint Martin Gastronomy Festival

Turistkontoret på Saint-Martin er stolte av å kunngjøre den fjerde utgaven av deres kulinariske festival, som finner sted fra 11. til 22. november 2024.

Festivalen byr på lokal brunsj på stranden, utendørs matlagingsverksteder, en gastronomilandsby og en avslutningskveld med kjente internasjonale kokker. Vin- og ostesmakinger er også en del av programmet.

Finn ut mer her.

VIVA Cruises

VIVA Cruises har nettopp kunngjort at de vil seile regelmessig på Seinen i vinter. Den oppussede VIVA Gloria vil ta gjestene fra Paris til Atlanterhavskysten ved Le Havre med spennende stopp underveis.

Cruiset inkluderer utflukter i Paris, måltider med alt inkludert, drikke og en gratis minibar på lugaren.

Scylla og fremtidige skip

Scylla, selskapet bak VIVA Cruises, planlegger å lansere 12 nye elvecruiseskip innen 2028. PORTO MIRANTE, som seiler på elven Douro, og VIVA ENJOY, som lanseres senere i år, er de første nye skipene. Disse nyhetene understreker Scyllas forpliktelse til å tilby sine gjester uforglemmelige elvecruiseopplevelser.

Les mer om VIVA Cruises her.

Saudi-Arabia

Saudi Tourism Authority har lansert Saudi Summer Programme 2024 under temaet «Saudi Summer is Next Door». Programmet varer i fire måneder og fokuserer på sju destinasjoner: Aseer, Al Baha, Taif, Rødehavet, Jeddah, Riyadh og Al-Ula.

Programmet inneholder over 550 turistprodukter og 150 spesialtilbud, deriblant Esports World Cup og bokseturneringer.

Ett visum og økt tilgjengelighet

Det er nå enklere å besøke Saudi-Arabia med det nye eVisa, som er tilgjengelig for borgere fra 66 land og er 20 % billigere.

Flere flyforbindelser fra Gulfen gjør det enklere å reise til de mange spennende destinasjonene i kongedømmet.

Turistminister Ahmed Al Khateeb fremhevet den positive veksten i turistsektoren og det rekordhøye antallet besøkende.

Nye hoteller i Oman

Hold utkikk etter disse nye hotellåpningene i Oman i 2024:

• Mandarin Oriental Muscat: Hotellet ligger i Shatti Al-Qurum og har 103 rom, 47 suiter og fem restauranter. Åpner i løpet av våren.
  • Nikki Beach Resort & Spa: Åpner i Yiti Bay med 140 rom og 30 villaer. Åpning i slutten av 2024.

• St Regis Al Mouj Muscat: Ligger på Al Mouj golfbane med 250 rom og flere gourmetrestauranter. Åpning i andre kvartal.

• Aida: To hoteller med 450 rom, velværesentre og evighetsbasseng. Ligger 100 meter over havet.

• Four Seasons Muscat: 200 rom ved kysten, med aktiviteter som vannsport og tennis.

• Anantara Bandar Al Khairan Muscat: Åpner i 2026 med 121 rom, inkludert hytter og villaer med private bassenger.

Les mer om Omans nye hoteller her. Och mer om Oman her.

For mer informasjon

Kontakt oss for mer informasjon om disse og andre destinasjoner. Vi er her for å hjelpe deg med å finne de beste historiene og reiseopplevelsene for leserne dine.

Takk,

United Spirit Nordic

12279246_807534179358995_7531606503354101863_n.jpg

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Lotte Kühn Laugesen
PR Executive