2024-05-06 08:58Pressemelding

Reisenyheter fra United Spirit Nordic

St MartinSaint Martin

Destinasjon Asia

Ny bærekraftsrapport publisert av Destination Asia!

Det er en glede å dele spennende nyheter med deg fra kunden vår, Destination Asia. De har nettopp publisert sin første offentlige bærekraftrapport for 2022! Rapporten tar for seg deres resultater som konsern i 2022 og ser fremover mot målene for det kommende året.

I rapporten kan du lese om Destination Asias engasjement for å fremme bærekraft i landene de opererer i, inkludert Vietnam, Malaysia, Thailand, Hongkong og Indonesia. Hver destinasjon har sine egne unike initiativer, fra CSR-arrangementer til reduksjon av plastforbruk og støtte til lokalsamfunnet.

Det er viktig for reiselivsbransjen å kjenne til leverandørenes bærekraftsarbeid og bidra til en mer bærekraftig reiselivsbransje.

Publiseringen av bærekraftsrapporter er derfor et skritt i retning av å gjøre dette arbeidet tydeligere for reisebyråene når de velger leverandører på ulike destinasjoner.

Les rapporten for å få en bedre forståelse av hvordan DMC Destination Asia jobber med bærekraft.

Les rapporten her

VIVA Cruises

Elvecruise er i vinden for tiden. Det er en behagelig måte å se Europas hovedsteder på uten å pakke ned og ut hver dag, og hvis du vil spare CO2-utslipp, kan du bytte ut flyet med en togreise i stedet, ettersom de fleste cruisene har avgang fra Tyskland, Nederland eller Frankrike.

VIVA Cruises har også fokus på bærekraft. På nettsiden deres kan du lese om hvordan de jobber med bærekraft og miljø.

I korte trekk jobber VIVA Cruises med å forbedre miljøpåvirkningen ved å

1. Planlegge ruter for å spare nautiske mil,

2. Bruke biologisk nedbrytbart GTL-drivstoff som reduserer CO2-utslippene.

3. slå av motorene i mange havner og bruke alternativ landstrøm.

4. Du finner alltid en gjenbrukbar flaske i lugaren og vanndispensere for påfylling,

5. De tilbyr både vegetariske og veganske alternativer om bord i stedet for kjøtt.

Du kan lese mer her.

VIVA Cruises tilbyr ikke bare vanlige elvecruise, men også et spennende utvalg av spesielle temacruise.

Opplev for eksempel en unik kulturreise, teatercruiset, som strekker seg over åtte dager og tar deg med til ulike byer fra Düsseldorf til Berlin.

I tillegg til spennende teateropplevelser kan du utforske imponerende kunstinstallasjoner som "Tiger and Turtle" i Duisburg og besøke historiske severdigheter i sjarmerende mindre byer som Herne-Ost og Minden.

VIVA har også tema-cruise, som for eksempel wellness-cruise, eller cruise for spesielle anledninger, som Rhinen i flammer eller Kiel-uken, der du starter i Kiel og opplever den livlige havnen under kappseilingsuken før du setter kursen mot Hamburg.

Se flere cruiseprogrammer her.

Saint Martin

The Friendly Cuisine #2 ute nå.

Vil du vite mer om hva Gastronomifestivalen i november egentlig innebærer? Da anbefaler jeg på det sterkeste at du blar gjennom det årlige magasinet The Friendly Cuisine, som nå er ute for andre gang. Magasinet er en oppfølging av gastronomifestivalen som fant sted i november 2023 på Saint Martin, og det er spennende lesning!

Det inneholder intervjuer med vinnerkokker og oppskrifter på deilige retter. Du kan også lære om landbruket på St Martin gjennom artikler om lokale gårder og råvarer, og du kan lese om hvordan et øysamfunn som St Martin sikrer matforsyningen og arbeider for å minimere importen av råvarer.

Sist, men ikke minst, får du en god oversikt over øyas restauranter og gourmetmiljø.

Les magasinet her.

Hvis du har ytterligere spørsmål, er du velkommen til å skrive til Lotte.

Oman:

St. Regis åpner hotell i Muscat

Det kommende St. Regis Al Mouj Muscat Resort tilbyr en unik riviera-livsstil ved vannkanten i Omans hovedstad Muscat, med 250 luksuriøst innredede rom og suiter, alle med egen balkong og fantastisk utsikt.

Hotellet har blant annet Guerlain Spa, treningssenter, svømmebasseng, padelbane og barneområder. Anlegget tilbyr ni ulike kulinariske opplevelser, deriblant internasjonale navn som Hakkasan og Novikov. Her får gjestene garantert en uforglemmelig opplevelse. Anlegget lover en harmonisk blanding av moderne luksus og omansk kultur.

Les mer om St. Regis her å om Oman her.

Rask utvikling innen turisme

Oman og Saudi-Arabia har inngått en samarbeidsavtale om turisme som skal bidra til at landene når sine respektive mål, Saudi Vision 2030 og Omani Vision 2040. Avtalen ble undertegnet på ITB-messen i mars.

Oman har nytt godt av den økende oppmerksomheten som turistdestinasjon og forventes å oppleve en turistboom i nær fremtid. Det er ikke overraskende, for reisemålet har virkelig noe å by på når det gjelder natur, kultur og opplevelser.

Wadi Tiwi

Wadi Tiwi i Oman har blitt et ettertraktet reisemål som appellerer til reisende på grunn av sin naturlige skjønnhet og historiske betydning. Wadi Tiwi ligger i nærheten av Sur i det østlige Oman og byr på et vell av fascinerende attraksjoner og spennende initiativer som tiltrekker seg besøkende fra hele verden.

Besøkende i Wadi Tiwi kan utforske en rekke vakre steder, blant annet Bubbles Beach, Wadi Shab, landsbyen Mibam, Bin Muqram Fort og Kabikab-gravene. Den gamle byen Qalhat står på UNESCOs verdensarvliste og er en unik historisk attraksjon i området.

Overnattingsmulighetene spenner fra koselige gjestehus som Wadi Shab Guesthouse eller Cliff Guesthouse til lodger, bobiler og mer luksuriøse villaer og hytter. Det finnes noe for enhver smak og ethvert budsjett. Om sommeren arrangeres det en rekke kulturarrangementer der besøkende kan bli kjent med områdets tradisjoner og kultur.

Tampa Bay

Det sies at de beste tingene i verden er gratis. Fantastiske solnedganger, utsikt over vannkanten, en naturskjønn piknik i parken i perfekt vær - alt dette kan du få gratis når du er i Tampa Bay, og det er også en mer miljøvennlig måte å komme seg rundt i byen på.

Her er noen av de gratis aktivitetene vi anbefaler når du besøker Tampa Bay

1. Stå opp tidlig og se soloppgangen på Tampa Riverwalk. Du starter dagen med å se bygninger drukne i solen mot en rosa himmel. Og hvis du tar en ettermiddagstur i Water Works Park, kan du avslutte dagen med en vakker solnedgang ved vannkanten. Ta en tur innom Curtis Hixon Park for å kjenne elvebrisen og nyte solnedgangen over University of Tampa.

2. Floridas sjøkuer holder ofte til ved TECO Energy Plant og nyter det varme vannet ved Tidal Walk. Du kan se disse fantastiske, store dyrene fra november til april på TECO Viewing Centre. Og du kan bli med på Grand Hyatt Tampa Bays 9,5 kilometer lange natursti der du kan se alligatorer og skilpadder sole seg i Hillsborough River.

3. TECO Line Streetcar er gratis 7 dager i uken. Bruk den når du skal fra sentrum til Channel District eller til historiske Ybor City. Den har 11 stoppesteder og går hvert 15. minutt - og er en kopi av de opprinnelige sporvognene i Tampa Bay. Perfekt sightseeing - og det er gratis.

4. I Tampa Bay trenger du ikke bil for å komme deg rundt. Du har et av de lengste sammenhengende fortauene i USA, Bayshore Boulevard. Den er perfekt for en lang spasertur, en sykkeltur eller en tur på rulleskøyter.

5. De kan også spasere langs Tampa Riverwalk, en 4 km lang gangsti med utsikt over Hillsborough River. Det beste av alt er at de kan stoppe ved noen av Tampas beste restauranter, parker og kultursentre - det er en vinn-vinn-situasjon for både mosjon og sightseeing.

Saudi-Arabia

Hvis du er nysgjerrig på reisemålet, men ikke er klar for en fjorten dagers tur ennå. Da har du flere muligheter for kombinasjoner med andre reisemål i Midtøsten, avhengig av hvilket flyselskap du flyr med, og du kan oppleve et nytt reisemål som få andre har sett og før naboen din har vært der!

DOHA og ALULA

Hvis du flyr med Qatar Airways, kan du enkelt kombinere Doha i Qatar med AlUla i Saudi-Arabia.

I løpet av 2-3 netter i Doha kan du nå og se Doha Corniche, shopping i kjøpesenteret City Centre Shopping Mall, en omvisning i kunstgalleriet Souq Waqif, besøke Museum of Islamic Art, Katara Cultural Village, en runde på Doha Golf Club og en tur ved bassenget eller stranden. Qatar flyr direkte fra Doha til AlUla hver søndag og fredag.

AlUla er en skjult juvel for både de som ønsker å oppleve unik kultur og de som er ute etter en mer eventyrlig opplevelse. Stedet var en del av det nabateiske riket - som også Petra i Jordan var en del av.

De tre største severdighetene i AlUla er:

1. Liyhan-gravene: En av de gamle gravene som kan konkurrere med de legendariske gravene i Petra. En 22 meter høy monumental struktur. Denne ble bygget for sønnen til en høvding, men av ukjente årsaker ble den ikke fullført, og derfor er den nedre delen rå og uferdig.

2. Hegra: Saudi-Arabias første UNESCO-område. Det består av 110 velbevarte graver og en pittoresk ørkenkulisse. Området er omtalt på mange bilder, postkort og i avisartikler. Fra det første årtusenet f.Kr. til år 1 e.Kr. var Hegra navet i den nabateiske handelen.

3. I dag viser gamlebyen i AlUla hvordan folk levde, med trange gater og hus av leirstein som var bebodd helt frem til 1980-tallet. I den smaleste delen av byen finner du Musa Bin Nusayr-citadellet fra 900-tallet, som var et viktig stoppested for pilegrimer på vei fra Damaskus til Mekka.

Hvis du vil ha litt mer eventyr, kan du bestille en av disse aktivitetene

1. Via Ferrata - 2,5 timer og kan bestilles hele året. Her går du i sikksakk mellom kløfter og andre hindringer.

2. Klatring i AlUla- få en unik opplevelse ved å klatre i noen av de fantastiske fjellformasjonene i området. De har turer for alle nivåer, og nybegynnere kan få en introduksjonskurs i fjellklatring.

3. Glamping- og aktivitetspakke, 2 netter/3 dager på camping i AlUla-ørkenen med mulighet for 2 utendørsopplevelser.

4. Helikoptertur over AlUla, kanskje ikke så anstrengende - men definitivt en eventyrlig flytur over Alulas vakre landskap og fantastiske historie.

5. Alula varmluftsballong, en 3-timers opplevelse 1200 meter opp i luften der du opplever AlUla ovenfra.

Mer om Saudi-Arabia her.

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Lotte Kühn Laugesen
PR Executive