2021-03-24 08:30Pressemelding

Det er golf som hitter under pandemien

Golf har den fordel at det kan dyrkes utendørs i et miljø med minimal smitterisiko og det har gjort at interessen for golf har eksplodert under corona-krisen.

De siste tall fra Norsk Golfforbund i juni 2020 viser en økning på 16.000 nye medlemmer og det var stor rift om startplasser på golfbanene forrige sommer. Svenske golfforbundet har sett en økning på 11,2% i 2020 og har for første gang et medlemstall over en halv million. Dansk Golf Union rapporterer om det høyeste medlemstall på flere tiår.

Golfreiser står høyt i kurs nå og Spania er i topp på listene over mest søkte reisemål på fly statistikken. Tenerife er et populært reisemål for nordmenn.

Las Terrazas de Abama, kåret til 'The Best Golf Hotel in the World' på International Hotel Awards. Med denne prisen har det 5-stjerners feriestedet Guía de Isora allerede fire internasjonale anerkjennelser fra de som ble gitt av International Hotel Awards, sammen med "Best Golf Hotel in Europe", "Best Golf Hotel in Spain" og "Best Luxury Hotel in Spain", i tillegg til å ha blitt anerkjent av World Travel Awards som "Beste feriested i Spania".

Abama golf er flaggskipet når vi snakker golf på Tenerife. Det er en verdensklasse golfbane som er designet av David Thomas som beskrives som en sann mesterskapsbane i et bølgende landskap og enestående utsikt over Atlanterhavet.

Golf er en viktig del av Abama og du kan lære mer fremtiden for golf på webinar "Exploring the future of golf" imorgen kl 18.00. Her er link til registerere sig

Tenerifes beste golfbane

Jesper Black og Kristian Gottlieb Munck fra Caddie Golfrejser i Danmark sier om Las Terrazas de Abama: Det er et fantastisk resort med hotell leiligheter som holder en høy kvalitet og har en fantastisk utsikt over golfbanen og kysten ved San Juan. Du har et stort utvalg av leiligheter - fra 1-romsleiligheter til penthouse med 4 soverom og den flotteste panoramautsikt – alle med topp moderne innredning. På toppen av alt så er det gåavstand til klubbhuset på Abama Golf, i kupert terreng vel og merke – men det er mulig å gå til klubben. Vi synes at Abama Golf er en av Tenerifes beste golfbane, kanskje den beste. Banens standard, layout, naturopplevelsen og servicenivået, er virkelig høyt.

Så vi forstår godt at "Golf Digest" har kåret Abama Golf til å være Editors Choice i både 2019 og 2020.

Las Terrazas de Abama har 151 boliger hvor du kan nyte enestående utsikt over Atlanterhavet og øya La Gomera, samt eksklusiv tilgang til sportskomplekset Abama Golf, som også eies av den samme investeringsgruppen, og som hotellets gjester har fortrinnsrett til. Komplekset har tre oppvarmede svømmebassenger, en gourmetbutikk, en barneklubb og treningsstudio. Dessuten har Abama Resort Tenerife også utviklet seg til å bli et gastronomisk «hotspot» ledet av restauranten Melvin by Martín Berasategui.

"Workcation" eller arbeide og ferie på samme tid, er det mulig?

Pandemien har også skapt en mulighet for mer fleksible arbeidsmuligheter. Trendy ord som «workcation» og «digital nomad» viser at arbeide hjemmefra kan bety så mangt. Så om du vil forbedre handikappet ditt, arbeide «hjemmefra» og samtidig nyte sol og behagelige temperaturer – så har nordmenn en mulighet å kjøpe leilighet eller villa på Abama Resort Tenerife. Det er flere eiendomsmeglere som har prospekt både på Las Terrazas og de andre byggeprosjektene på området.

Her kan du se nye prospekt hos Mäklarringen på Tenerife som betjener både norske og svenske kunder.

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director