2022-05-22 16:54Pressemeddelelse

Rejsenyheder fra United Spirit Nordic

Verden er åben!

Nu kan vi endelig rejse til Asien igen. De fleste lande har åbnet for turister fra alle lande uden nogen restriktioner eller test. Nogle få lande har stadig en kort karantæneperiode, såsom Japan og Hong Kong. Malaysia har lidt forskellige regler, når det kommer til vaccinerede og ikke-vaccinerede turister mens Singapore er kun åbent for vaccinerede turister. På dette link kan du se alle opdateringer fra de fleste lande i Asien

Christine var for første gang til en messe i udlandet ved Arabian Travel Market i Dubai. Det var så hyggeligt at være sammen med mange mennesker, møde kollegaer og kunder under tæt på normale tilstander med håndtryk og kram, når man mødte hinanden.

Det vi oplever er, at mundbind /ansigtsmaske fortsat bruges. Der er steder, der har regler om ansigtsmasker, og der er nogle, der føler sig bedst tilpas med den på i større menneskemængder. Så vi husker altid at have et med i håndbagagen, når vi rejser.

Her er nogle opdateringer fra vores destinationer, som vi håber du kan lade dig inspirere af.

Jamaica Reggae Sumfest 18.-23. juli

Jamaica Reggae Sumfest er tilbage igen efter to års aflysninger, og afholdes i Montego Bay, som er Jamaicas næststørste by. Festivalen starter med en stor strandfest og fortsætter derefter hver aften med en fest fyldt med tempo og musik. Der er mange gode reggae-musikere på listen i år med over 50 navne på plakaten, og Jamaica ved hvordan man laver en stor fest. Om du vil have en afveksling fra festivalen – så kan du også hænge ud på Pier 1 eller Margaritaville i Montego Bay, som har live musik og DJs.

Husk også at fra december så vil TUI flyve direkte til Montego Bay fra København fire ganger. Se pressemelding fra TUI Danmark her

Krydstogter i Det Røde Hav starter i Jeddah

MSC Cruises fortsætter i 2022 med krydstogter i Det Røde Hav med udgangspunkt fra Jeddah. Vi kan anbefale at komme et par dage inden krydstogtet starter, for byen har så meget at byde på. Den har altid været forbundet med kunst og musik og et samlingssted for mange kulturer. Derudover er den gamle bydel på UNESCOs verdensarvsliste, og en tur til det historiske Jeddah er en opdagelsesrejse blandt antikke designs, smukke facader og udsmykkede altaner, små gyder med fantastiske kunstnere, der sidder og maler, caféer og te huse og et travlt folkeliv.

Jeddah ligger ved Det Røde Hav, og har nok de bedste dykkermuligheder du kan finde i området. Uberørt natur under vandet og uendelige muligheder for fantastiske oplevelser uanset om du snorkler eller dykker. Og vil du have en hel stranddag  – så book dig ind på nogle af de mange strandklubber, der findes. Her har du linket til 8 strandklubber i Jeddah.

Christine har været på Boho Beach Club, som har en Marbella-stil og stemning. Du kan komme ind som dagsgæst, der er en restaurant, der serverer alt fra morgenmad til aftensmad, og dresscode er strandtøj. Link her

Når du ansøger om et turistvisum til Saudi-Arabien, betaler du et nominelt gebyr for en sundhedsforsikring for Covid-19, så både Visa og forsikring vil koste ca. DKK 215 Turistvisum kan nemt fås af danske statsborgere gennem e-visumportalen og normalt tager processen maksimalt 30 min.

Four Seasons Resort åbner i Muscat, Oman

Et af verdens mest luksuriøse hotelbrands åbner nu i Oman for første gang. Four Seasons Resort og Private Residences Muscat åbner i hovedstaden. Resortet vil være i urban stil med havudsigt og Hajar-bjergene i baggrunden. Det kommer til at bestå af 200 værelser og suiter, en privat strand og fem restauranter. Der vil være både indendørs og udendørs pools, og turister vil få endnu et femstjernet feriested at bo på, når de besøger Oman. Det er et familievenligt feriested med børneklub, masser af vandsportsaktiviteter, og teenagerne vil også have deres eget underholdningsområde. Udover hotellet skal der bygges 100 private boliger til turister, der ønsker et luksuriøst sted at opholde sig året rundt. Se pressemeddelelsen fra Four Seasons her

VIVA Cruises tilbyder flere korte krydstogter i Europa denne sommer

Du kan opleve meget på fire dage. VIVA Cruises tilbyder flere korte krydstogter på 4 nætter, som giver dig mulighed for at opleve flere europæiske byer på kort tid. Du kan vælge mellem at starte i Frankfurt for at sejle langs Rhinen eller Coblenz for at opleve den smukke natur, maleriske vinmarker og historiske vingesus langs Mosel se mere her

Har du en hel uge, du kan holde fri denne sommer, anbefaler vi at tage turen langs Seinen fra enten Paris eller Lyon. Seine og Normandiet, hvor du oplever Rouen og Le Havre. Eller smukke Provence, hvor du sejler forbi Viviers, Arles, Martigues og Avignon. Her har du et link til alle de krydstogter, der sejler i sommer

Når du sejler med VIVA Cruises, behøver du ikke en negativ PCR-test, når du tjekker ind, hvis du er blevet vaccineret, dvs. du har to vacciner og en booster, eller har haft covid-19 og er blevet rask. Hvis du ikke har det, skal du have en negativ antigentest 24 timer før du går ombord. Reglerne kan findes på hjemmesiden og opdateres løbende.

www.viva-cruises.com/en

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic vil som repræsentationsbureau inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale brands inden for bl.a. turisme, livsstil, luftfart og hoteller med at nå vort mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring fremhæver vi kundernes fordele, styrker deres omdømme og øger forretningen. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.

Christine Engen
CEO & Creative Director