2022-01-11 10:10Pressemeddelelse

Hvor skal vi rejse 2022

GeeJam Hotel, JamaicaGeeJam Hotel, Jamaica

Godt nytår og håber 2022 er startet på en god måde for jer alle. Omikron betød, at mange måske ændret deres rejseplaner før jul og måske også for rejser efter nytår.

Vi har selv været på rejse i julen – og nytåret. Christine har været i Schweiz, Frankrig og Danmark, inden hun vendte tilbage til Dubai. Hun har nu fire forskellige sundhedspas (dansk, schweizisk, fransk og et fra Dubai), der viser vaccination og PCR-tests (man scanner QR-koden).

Hvis vi skal ønske os noget i 2022, så skulle det være at verden nu snart kan blive enige om ett vaccination/sundhedspas eller en rejse-app, så vi ikke skal downloade en masse apps hver gang vi rejser, for at vise vores vacciner og negative PCR-tests. Det ville gøre det lidt nemmere og føles tryggere at rejse, og forhåbentlig få flere til at begynde at rejse igen.

Vil du have inspiration automatisk i din indboks, så følg gerne vort presserum

Du kan få rejseinspiration ved at følge vort Instagram, som du kan gøre her

Og vi ønsker at alle kan komme ud at rejse i 2022, uanset om det er en kort rejse eller en lang rejse. Vil du have inspiration til rejser i 2022 - så deltag i vores virtuelle pressemøde med VIVA Cruises onsdag den 19. januar kl. 12.00 Link til tilmelding kan findes her.

Her kommer vores første rejseinspiration  2022

VIVA CRUISES

Flodkrydstogter er noget vi foretager os om foråret, sommeren og efteråret, med en pause om vinteren. Det har VIVA ændret på denne vinter, da det er tydeligt, at Europa stadig er mest populær blandt rejsende.

Mange vil gerne have nogle oplevelser, men ikke rejse langt væk. I januar, februar og marts kan du tage afsted med forskellige tema krydstogter f.eks., wellness-krydstogter med særlige sundheds-menuer, massage og udflugter. VIVA tilbyder også et par krimi-krydstogter og kunst, kultur-krydstogter i Holland.

Vaccinerede gæster behøver kun at viser frem deres vaccinationspas (coronapas) når de tjekker ind på skibet. Uvaccinerede må have negativ PCR / antigen test inden check-in, og testes under rejsen.

www.viva-cruises.com/en

JAMAICA

Portland og Port Antonio, er blevet et kendt navn dette efterår. Inde i bugten lå James Bonds hus, da han gik på pension. Port Antonio er en stille og søvnig landsby, væk fra alfarvej - og er blevet besøgt mere af berømtheder end af almindelige turister.

Her har nemlig Drake, Harry Styles og Usain Bolt indspillede albums. Beyonce har været på ferie flere gange og mange andre kendte, som ikke bliver nævnt, har besøgt området.

Et af de hoteller, hvor de kendte bor, er GeeJam. Det unikke ved hotellet er, at det har 3 musikstudier, og er grundlagt af 2 musikproducenter; Jon Baker og Steve Beaver. I dag er der 2 villaer med musikstudie muligheder, selve hotellet med bungalows og et antal moderne hotelværelser. Og så er der selvfølgelig bar, restaurant med DJ om aftenen og privat strand med udsigt til James Bond land.

Jamaica introducerde Jamaica Cares-programmet meget tidligt, og det har vært med på at gøre det sikker og nemt at rejse til Jamaica. I dag skal du kun have en negativ antigen test, og fylde i indrejseskema online inden ankomst, og du kan fritt bevæge dig indenfor turistkorridorerne som strækker sig både syd og nord på øen.

www.geejam.com

ALULA - SAUDI ARABIEN

Alula var oprindeligt et område med oaser langs handelsruten mellem Asien, Egypten og Middelhavsområdet. Alula var også hovedstaden i det gamle kongerige Dadan og Lihyan, som kontrollerede handelsruten.

Hegra, der nu er på UNESCOs verdensarvsliste, var den sydligste by i det nabatæiske imperium, bedst kendt for sine spektakulære og monumentale grave. I dag er Alulas gamle bydel en forladt labyrint af gader bygget tæt sammen som en forsvarsmur, og hvad der ligner en gammel bebyggelse. Hele området oser af mystik med en kompleks historie, og området bliver stadig udforsket.

Indrejsereglerne for Saudi Arabien siger at vaccinerede turister skal have en negativ PCR test ikke ældre end 72 timer. Det gælder for alle besøgende over 8 år. Men tjek reglerne da de kan ændres hurtig med dagens smittesituation.

Se mere på https://www.experiencealula.com/en

ABAMA LUXURY RESORT - TENERIFE

Pandemien har gjort golf til den nok mest populære sport. Den danske golfunion (DGU) har meldt om rekordhøje medlemstal i klubberne, og nu hvor Europa er åbent, vil flere spille golf uden for Danmark.

Abama Golf er kendt som en af ​​de bedste golfbaner i Spanien, og kom i år på Golfers Digests liste over 100 bedste golfbaner i verden. For dem, der gerne vil spille her til vinter, flyver både SAS og Norwegian direkte til Tenerife, og man kan bo på enten Ritz Carlton eller Las Terrazas. Når man bliver forelsket i området, er det muligt at købe en villa eller lejlighed på resortet.

Er du vaccineret behøver du nu kun fylde i indrejseskema og have den genererede QR koden tilgængelig når du ankommer lufthavnen. Du må regne med at vise dit coronapas når du skal på restauranter og udesteder. Er du uvaccineret så må du testes, og have negativ antigen/ PCR test for at kunne komme ind på restauranter etc. Men tjek alltid inden du rejser da reglerne ændres hurtig i dagens smittesituation.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic vil som repræsentationsbureau inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale brands inden for bl.a. turisme, livsstil, luftfart og hoteller med at nå vort mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring fremhæver vi kundernes fordele, styrker deres omdømme og øger forretningen. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.

Christine Engen
CEO & Creative Director