2024-07-16 10:00Persbericht

Polaroid introduceert de limited Polaroid Now Gen 2 - Eames Edition

Transcontinenta introduceert de nieuwe Polaroid Now Gen 2 - Eames Edition, een Limited Edition camera die de iconische stijl van Charles en Ray Eames viert.

Charles en Ray Eames, twee van de invloedrijkste ontwerpers van de afgelopen eeuw, speelden een cruciale rol in het vroege succes van Polaroid met hun communicatiecampagne voor de SX-70 camera in 1972. Met het produceren van vier educatieve video's over Polaroid instantfotografie, hebben ze Polaroid camera's gepositioneerd als niet uitsluitend een fotografisch hulpmiddel, maar als een instrument voor kunstenaars, ontwerpers en creatievelingen. Ter ere van deze unieke samenwerking introduceert Polaroid nu de Now Gen 2 in de iconische Eames glasvezel kleur 'Elephant Hide Grey'.

De Polaroid Now Gen 2 - Eames Edition onderscheidt zich niet alleen door zijn unieke kleur, maar ook door het opvallende polsbandje dat verwijst naar het geometrische patroon van de beroemde Eames Toy. Dit collector’s item biedt dezelfde geavanceerde functies als de standaard Polaroid Now camera’s, waaronder een zelfontspanner, dubbele belichtingsstand, en een 2-lens autofocussysteem. Bovendien is de camera gemaakt van 40% gerecycled materiaal, wat bijdraagt aan een duurzamere toekomst.

De Polaroid Now Gen 2 - Eames Edition viert de tijdloze creativiteit en het vakmanschap van Charles en Ray Eames. Deze camera is niet alleen een eerbetoon aan hun nalatenschap, maar ook een prachtig vormgegeven hulpmiddel voor hedendaagse fotografie.

Prijs en beschikbaarheid

De limited Polaroid Now Gen 2 - Eames Edition is vanaf nu beperkt verkrijgbaar bij de Polaroid verkooppunten in de Benelux voor een adviesverkoopprijs van € 129,99.

Over Polaroid:
Polaroid is een iconisch merk dat al decennia lang bekend staat om zijn direct-klaar-fotografie en innovatieve producten. Met een rijke geschiedenis in zowel technologie als design, blijft Polaroid inspelen op de behoefte aan tastbare herinneringen in het digitale tijdperk.

Onderwerpen: Photo

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER