2023-07-12 10:00Persbericht

Nieuw: professionele Zhiyun Molus G200 en Fiveray V60 filmlampen

Nieuw professionele Zhiyun Molus G200 filmlamp

Transcontinenta BV, Zhiyun distributeur de Benelux, introduceert de nieuwe Zhiyun Molus G200 en Fiveray V60 professionele filmlampen.

De Zhiyun Molus G200 is een krachtige 200W COB videolamp van handpalmformaat die een duizelingwekkende 300W levert met de "one-press" MAX Extreme mode. De Zhiyun Fiveray V60 LED lamp geeft in de MAX Extreme stand een vermogen van 100W.

Zhiyun staat bekend als pionier en wereldleider op het gebied van innovatieve gimbals voor camera's en smartphones, en nu ook als indrukwekkende nieuwkomer van formaat, in de verlichtingsindustrie. De nieuwe lichtgewicht en filmwaardige prosumer MOLUS G200 en de FIVERAY V60 LED-lampen zijn een waardevolle aanvullingen op de bestaande baanbrekende Zhiyun verlichtingsseries. Zhiyun's nieuwe professionele verlichtingstools bieden kracht, draagbaarheid en betrouwbaarheid dankzij Zhiyun's gepatenteerde DYNAVORT koeltechnologie die oververhitting en flikkeren voorkomt. Beide eenvoudig te gebruiken lampen helpen content creators toegang te krijgen tot ongeëvenaarde niveaus van efficiëntie en controle over het creatieve proces van het filmmaken.

De MOLUS G200 en de FIVERAY V60 in een oogopslag

De stijlvolle Zhiyun MOLUS G200 is een krachtig handpalmformaat 200W COB-lamp, en is perfect voor live streaming, interviews, portretfotografie, reclame en TVC-opnames. Met een gewicht van 2,209 kg en 127x67,5x225mm (BxDxH) betekent het dat je hem overal mee naartoe kunt nemen waar je fantasie je ingeeft. Met een druk op de MAX power mode, biedt de 200W (bij volledige output) verlichting maar liefst 300W aan verlichtingsvermogen. De Zhiyun's MOLUS G200 wordt geleverd met een losse 0,91gram controller met twee interactieve knoppen, een handig koord en een display waardoor het eenvoudig en snel is om een breed scala aan verlichtingsfuncties en effecten te kiezen uit vijf vooraf ingestelde dimniveaus.

De Zhiyun FIVERAY V60, 60W lichtstaaf volgt de iconische FIVERAY F100 op, die met 450mm x 46mm x 47mm en 891g een nieuwe standaard voor draagbare staaflampen vormde. Dankzij het veelzijdige en handige compacte scherm kunnen bloggers en contentmakers de parameters eenvoudig bekijken en moeiteloos aanpassen met de intuïtieve draaiknop van op de stick. Verken de helderheid en kleurtemperatuur om verbluffende beelden te creëren in elke omgeving, van slecht verlichte ruimtes tot buiten in de schemering. Voor intensere verlichting schakel je eenvoudig over naar de MAX-modus door de V60 aan te sluiten op een 24V DC-voedingsadapter voor een onmiddellijke boost tot 100W licht output.

Liao Yilun, CEO van Zhiyun: "Videografen en filmmakers hebben te maken met veel beperkingen door traditionele, omslachtige verlichtingsproducten. Met onze innovatieve, lichtgewicht en gebruiksvriendelijke producten proberen we deze beperkingen weg te nemen, het maken van films te vereenvoudigen en contentmakers te helpen om hun creativiteit de vrije loop te laten. Onze gepatenteerde koeltechnologie maakt een hoge vermogensdichtheid mogelijk (hoog vermogen, geconcentreerde verlichtingsdichtheid), waardoor lampen zoals de G200 en V60 klein, krachtig én betrouwbaar zijn."

Zhiyun MOLUS G200 kenmerken

Krachtige, stabiele verlichting

Bij maximale helderheid biedt de G200: 9460 Lux (zonder reflector); 61500 Lux met Zhiyun's standaard reflector (op 1m). In de MAX Extreme-modus biedt hij: 13800 Lux (1m, zonder standaard reflector) 85800 Lux (1m, met Zhiyun standaard reflector). CCT (kleur gecorreleerde temperatuur) bereik is uitstekend: 2700K - 6500K. Een kleurweergave-index (CRI) van ≥95 en een TLCI (Television Light Consistency Index) van ≥97 zorgen voor een nauwkeurige weergave van de kleuren van het onderwerp.

Drie verlichtingsstanden = spannende visuele ervaringen

n de normale stand kun je het licht aanzetten en de helderheid op het gewenste niveau instellen. De Live-modus wordt automatisch ingeschakeld zodra de stroom wordt aangezet. De muziekmodus synchroniseert je verlichting met muziekbeats om een dynamische en meeslepende ervaring voor je publiek te creëren.

Accessoires en apps voor volledige creatieve controle

De G200 komt met een 180° flexibele standaard: dankzij de 180° aanpasbare arm en het vermogen om volledig te roteren, kan de standaard eenvoudig aangepast worden aan elke situatie. De standaard heeft een sleuf voor een universele flitsparaplu voor extra gemak. De G200 is compatibel met de Bowens vatting accessoires van Zhiyun en Bowens accessoires. Bovendien maakt de ZY Vega app van Zhiyun Bluetooth Mesh networking mogelijk, zodat je op afstand kunt dimmen en vlot kunt overschakelen tussen voorinstellingen, wat professionele lichtresultaten oplevert op elke filmset of in elke studio.

Zhiyun Fiveray V60 kenmerken

Kleuren die eruit springen

De Zhiyun FIVERAY V60 is ontworpen om de kleuren van elk object nauwkeurig te reproduceren met zijn uitzonderlijke colour rendering capaciteiten: Kleurtemperatuurbereik: 2700K~6500K TLCI: ≥98 CRI:≥96, waardoor je foto's diepte en detail krijgen en daardoor opvallen.

Ingebouwde diverse lichteffecten en toebehoren bieden opnamen met artistieke sfeermogelijkheden. Effecten zijn onder andere: SOS, TV, kapotte gloeilamp, kaars, bliksem en vuur. De muziekmodus synchroniseert met de beat en biedt een andere dynamische verlichtingservaring. De V60 is compatibel met meerdere Zhiyun accessoires, waaronder "staldeuren" tot het raster. De rijke selectie aan tools kan gebruikers een uitzonderlijke veelzijdigheid en creativiteit bieden om hun verlichtingsbehoeften vorm te geven voor uitmuntende opnamen.

Blijf opgeladen met veelzijdige oplaadopties. Van gelijkstroomvoeding tot USB-opladen, de voeding is geschikt voor gebruik terwijl hij nog aan het opladen is, zodat het licht blijft schijnen, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat de batterij leeg raakt.

Beschikbaarheid en prijzen

De nieuwe Zhiyun V60 en G200 lampen zijn half-eind juli verkrijgbaar bij de Zhiyun dealers in de Benelux.

De Zhiyun Fiveray V60 COMBO bestaat uit: V60 Light Wand, USB-type C kabel, Snelstartgids, Opbergtas, Voedingsadapter, Adapter etui, Schuurdeuren, Diffuser, Grid, Modifier Handleiding. De Zhiyun MOLUS G200 kit bevat: MOLUS G200 COB-lamp; G200 voedingsadapter; voedingskabel; ZHIYUN standaard reflector; snelstartgids en opbergtas.

De Zhiyun Fiveray V60 STD heeft een adviesverkoopprijs van €219,- inclusief btw.  De Zhiyun Fiveray V60 Combo €269,- inclusief btw, en de Zhiyun Molus G200 €749,00 inclusief btw.

Onderwerpen: Photo Video

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER