2023-03-20 12:38Persbericht

Nieuw: Zhiyun MOLUS G60 en MOLUS X100 geavanceerde COB-lampen

Nieuwe Zhiyun MOLUS G60 en MOLUS X100 COB-lampen

Zhiyun, een merk dat bij filmmakers en videografen vooral bekend staat om zijn innovatieve gimbals, breidt zijn productportfolio uit met een nieuwe reeks compacte LED-lampen voor professionele content creators. Vorig jaar begonnen ze met de introductie van de Zhiyun FIVERAY LED lampen, die bestaat uit een pocketformaat M40 lamp en een F100 staaflamp. Nu worden de nieuwe Zhiyun MOLUS G60 en MOLUS X100 COB-lampen daar aan toegevoegd.

De nieuwe Zhiyun MOLUS-serie bestaat uit ultracompacte en draagbare COB lampen die  ontworpen zijn om in elke situatie even goed te werken, of je nu deel uitmaakt van een klein creatief team, een freelancer bent of een amateur-videograaf.

De Zhiyun MOLUS G60 is zo klein als een Rubik's kubus en met een gewicht van slechts 300 gram overal inzetbaar. Toch produceert het tot 60W vermogen bij maximale output. Hij biedt een flexibel CCT-bereik van 2700K - 6500K dat eenvoudig kan worden aangepast via Bluetooth of een intuïtieve ingebouwde helderheidsregeling. Een CRI van ≥96 en een Television Light Consistency Index (TLCI) van ≥97 zorgen voor een nauwkeurige kleurweergave. Voor extra gemak kan de Zhiyun MOLUS G60 worden gevoed via een gelijkstroomadapter of via USB-C met een powerbank.

De Zhiyun MOLUS X100 is de grotere versie, maar weegt toch ook slechts 385 gram en levert 100W professioneel vermogen. De CCT van de X100 varieert van 2700K-6500K met een CRI≥95 en TLCI≥97. On-the-go content creators kunnen de downtime minimaliseren vanwege de drie manieren om de lamp van stroom te voorzien. Zo kan er gekozen worden uit een grip met ingebouwde accu, een DC-adapter of 100W PD-snellader. Gebruikers kunnen eenvoudig de kleurtemperatuur en helderheid van de lamp aanpassen om het gewenste effect te bereiken via Bluetooth of de ingebouwde bediening. Als de muziekmodus is ingeschakeld, kunnen lichteffecten geactiveerd worden door geluid. Bijvoorbeeld een flitseffect voor gesimuleerde geweerschoten of het veranderen op de maat van muziek.

Belangrijkste kenmerken
  • Ultra-compacte COB LED lampen
  • Zeer krachtige output voor het formaat lamp
  • Intuïtieve bediening
  • Op meerdere manieren van stroom te voorzien
  • 100% egale lichtverdeling zonder flikkering
  • Zhiyun ZY Vega app maakt afstandsbediening van de MOLUS lampen mogelijk
Zhiyun DynaVort Cooling Systeem

Beide MODUS LED's maken gebruik van Zhiyun's nieuwe DynaVort koelsysteem. Een nieuw, innovatief koelsysteem dat bestaat uit een door een gyroscoop gemodelleerd koellichaam en een FOC-ventilator om oververhitting te voorkomen. De technologie is gebaseerd op een algoritme voor vloeistofdynamica en standregeling dat de koelefficiëntie aanzienlijk verhoogt door de luchtstroomuitstoot intelligent te regelen. Dit betekent dat content creators een ultracompacte LED-lamp krijgen die klaar is voor on-the-go opnames met 100% gelijkmatige en flikkervrije lichtopbrengst.

Nieuwe Zhiyun ZY Vega app

De nieuwe Zhiyun ZY Vega app kan zowel de X100 als de G60 aansturen. Met deze nieuwe app hebben content creators volledige controle over hun verlichting, inclusief de mogelijkheid om individuele lampen volledig aan te passen of meerdere lampen te groeperen en ze als groep in te stellen.

Prijzen en beschikbaarheid

De nieuwe Zhiyun MOLUS G60 en MOLUS X100 LED zijn vanaf eind maart 2023 verkrijgbaar bij de Zhiyun dealers in de Benelux. De MOLUS lampen worden geleverd in verschillende bundels (zie bundelafbeeldingen in de Mediabank), afhankelijk van de opnamesituatie, en zijn voorzien van Zhiyun's eigen ZY mount voor het bevestigen van lichtmodifiers. Een adapter voor Bowen's mount is ook los beschikbaar.

De adviesverkoopprijzen bedragen:

• ZHIYUN LED MOLUS G60 COB LIGHT € 239
  • ZHIYUN LED MOLUS G60 COB LIGHT COMBO Kit € 289
  • ZHIYUN LED MOLUS X100 COB LIGHT € 289
  • ZHIYUN LED MOLUS X100 COB LIGHT COMBO Kit € 409
  • ZHIYUN LED MOLUS X100 COB LIGHT PRO Kit € 459

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER