2023-12-18 12:01Persbericht

Extreem snel: OWC Express 1M2 USB4 single NVMe SSD met 3151MB/s

Extreem snel OWC Express 1M2 USB4 single NVMe SSD met 3151MBs

Transcontinenta BV, distributeur van Other World Computing® (OWC) in de Benelux, introduceert de OWC Express 1M2. Dit is de eerste USB4-drive en de snelste single blade NVMe die OWC ooit heeft gefabriceerd. OWC is de toonaangevende leverancier van end-to-end ecosysteemoplossingen voor computerhardware, accessoires en software, voor zowel consumenten als professionals.

Uitzonderlijke snelheid, ultieme flexibiliteit

De OWC Express 1M2 is speciaal ontworpen om de prestaties van de met USB4 uitgeruste Macs en PC's van vandaag, en morgen, te maximaliseren. Hij levert werkelijke snelheden tot 3151 MB/s voor foto- en videoprofessionals, DIT's en prosumers/liefhebbers van krachtige prestaties. Het biedt ook brede compatibiliteit om te werken met miljoenen bestaande Thunderbolt- en USB-C-apparaten.

De Express 1M2 geeft je de vrijheid van flexibiliteit met drives die zijn uitgerust met de krachtige Aura SSD's van OWC. De Express 1M2 is zo compact als een mobiele telefoon en is de perfecte oplossing om bestaande drives opnieuw te gebruiken, of om de opslagruimte voor bestanden en back-ups uit te breiden.

USB4 iedereen

USB4 brengt aanzienlijke verbeteringen in zowel snelheid als connectiviteit, waardoor gebruikers verbinding kunnen maken met vroegere, huidige en toekomstige apparaten en tegelijkertijd een ongekende gegevensoverdracht mogelijk maken. Ervaar universele connectiviteit met ondersteuning voor USB4, USB 3.2, USB 2 en Thunderbolt 3 & 4 apparaten. Met de Express 1M2 kunnen gebruikers profiteren van alles wat USB4 te bieden heeft in een compacte, drive-swappable behuizing.

Duurzaam gebouwd, ontworpen voor veeleisende taken

OWC-producten voor gegevensopslag worden wereldwijd erkend om hun betrouwbaarheid in het beschermen van kritieke gegevens van gebruikers, en de Express 1M2 houdt vast aan die standaard. Het solide aluminium hitte afdrijvend ontwerp - in tegenstelling tot goedkope snap-together behuizingen - voert de warmte goed af voor soepele, consistente, maximale prestaties. De Express 1M2 werkt platformonafhankelijk met Macs en pc's met de MacDrive-software van OWC.

"De Express 1M2 is gebouwd om de schijf koel te houden en hoge prestaties te leveren, en zet daarmee OWC's traditie voort om producten goed te bouwen, in plaats van te mikken op een laaggeprijsd wegwerpproduc," aldus Larry O'Connor, oprichter en CEO van OWC. "De betrouwbaarheid van de gegevens van onze klanten is onze eerste prioriteit en de Express 1M2 is de ideale keuze voor wie op zoek is naar langdurige betrouwbaarheid en hoge prestaties."

Belangrijkste kenmerken OWC Express 1M2
  • Ultrasnelle USB4: meer dan 2x sneller dan draagbare Thunderbolt-behuizingen met werkelijke prestaties tot 3151 MB/s
  • Ultra-compatibel: Te gebruiken met USB4, Thunderbolt en USB-C computers en apparaten
  • Ultra-betrouwbaar: aluminium van vliegtuigkwaliteit biedt robuuste bescherming voor uw SSD terwijl de drive stil wordt gekoeld voor consistente topsnelheden
  • Krachtige keuze: Kies uit 1TB tot 8TB OWC Aura SSD-aangedreven oplossingen
  • Draagbaar: busvoeding en handpalmformaat voor handig gebruik overal
  • Compleet: Inclusief 40Gb/s USB-C kabel en schroevendraaier voor toekomstige installatie van de behuizing.
  • Gemoedsrust: 3 jaar beperkte garantie van OWC
Prijzen en beschikbaarheid

De OWC Express 1M2 USB4 zal vanaf eind december 2023 verkrijgbaar zijn bij OWC-retailers in de Benelux, met 1TB, 2TB, 4TB of 8TB OWC Aura SSD voorgeïnstalleerd, met een adviesverkoopprijs vanaf € 299,99.

Over OWC
Other World Computing (OWC) werd opgericht in 1988 en is erop gericht Mac- en pc-liefhebbers te helpen meer te doen en hoger te reiken. Ze geloven in duurzaamheid - OWC oplossingen zijn echt gebouwd om lang mee te gaan en gebruikers in staat te stellen hun investering in technologie te maximaliseren. OWC is toonaangevend op het gebied van duurzaam ondernemen en het hoofdkantoor is een van de eerste ter wereld met een LEED Platinum certificering. OWC heeft een bekroond technisch ondersteuningsteam en een ongeëvenaarde bibliotheek met stapsgewijze doe-het-zelf- en instructievideo's. Van de desktop thuis, tot het rack in de onderneming, van bedrijfsback-up tot medische gegevensbescherming, van de opnamestudio tot de filmset en daarbuiten, alles zonder compromissen. Dat is de bestaansreden van OWC.

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER