2022-04-08 08:33Medlemsinfo

Finalisterna till Årets Stadskärna 2022 är klara!

Helsingborg, Simrishamn och Trollhättan är i final och någon av dem får utmärkelsen Årets Stadskärna 2022. Vem det blir får vi veta under bankettkvällen den 18 maj 2022 i Östersund. De är redan vinnare alla tre för sina framsteg, nytänk och strategiska och strukturerade arbete. Spänningen är olidlig och kommer att vara det ju mer vi närmar oss den stora DAGEN! Du har väl anmält dig?

Läs pressreleasen här.

Årskonferensen i Östersund – en totalupplevelse på 48 timmar

Att kora Årets Stadskärna är en av höjdpunkterna på Årskonferensen, men det händer så mycket mer. Under 48 timmar får vi en totalupplevelse fylld med inspiration, interaktion och information om de senaste trenderna, insikterna, reflektionerna, källor till fördjupad kunskap med mera. Vi får träffas på riktigt, knyta nya kontakter och mingla med branschkollegor från hela landet. Som vi ser fram emot detta!

Detta ingår:

Över 60 talare fördelade på 27 programpunkter, 20 partnerföredrag och BID FORUM, bankettmiddag med underhållning och prisutdelning av både Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna 2022. Vi börjar redan den 17 maj med bolagsstämma kl 16.00. Därefter är det dags för välkomstminglet kl 19.00 på Nationalmuseumet Jamtli.

Den 18 maj kl 07.00 blir det City Yoga eller CIty Jogga om du vill. Från kl 09.00 och fram till lunch finns olika valmöjligheter att inhämta ny kunskap och inspiration. Välj mellan BID FORUM, Partnerseminarier och Workshop om trafikstrategier.

Huvudprogrammet börjar kl 13.00 och avslutas med lunch to go kl 12.30 den 19 maj. Nedan ser du talarna och hela konferensprogrammet hittar du här.

Upplev mer av Östersund

Välj mellan två olika Post-seminar-turer. på vardera 60 minuter, där vi får uppleva lite till av Östersund innan det är dags att åka hem. Den ena turen tar oss med till stadens innergårdar och den andra till skidstadion och nationalarenan där många OS-stjärnor presterat stort. Tiden är 19 maj kl 14.00-15.00.

Sist men inte minst

Ta med dina kollegor, din styrelse eller ledningsgrupp, samarbespartners, politiker och tjänstemän och fyll på med nya råd och rön samt en rejäl dos av ny energi – tänk vilken dynamik det kan bli när ni kommer hem igen!

Välkommen med din anmälan här.  OBS! Early Bird-pris gäller t o m 17 april!

Tänk på att boka hotell här och resa också.

Jämtland är rikt på kultur. Visa vad du kan i kulturquizen!

Det är alltid kul att bekanta sig med en plats innan man besöker den för att få ut mer av vistelsen när man väl kommer fram. Med denna kulturquiz vill vi testa dina kunskaper och samtidigt kittla din nyfikenhet om nästa destination Östersund!

Nils-Petter Nilsson, Växjö, Pia Sandin, Malmö och Tobias Ahlstedt  är de tre finalisterna i Årets Centrumutvecklare 2022

Nils-Petter Nilsson, Växjö, Pia Sandin, Malmö och Tobias Ahlstedt är de tre finalisterna i Årets Centrumutvecklare 202

Stort grattis till finalisterna Årets Centrumutvecklare 2022!

Torsdag kväll 7 april avslöjades de tre finalisterna till utmärkelsen Årets Centrumutvecklare 2022 på Sveriges Centrumutvecklares Årskonferrens i Uppsala.. Det är en stark trio bestående av Tobias Ahlstedt från Västervik, Pia Sandin från Malmö och Nils-Petter Nilsson från Växjö. Grattis för ert fantastiska jobb i era städer! Vinnaren koras på Svenska Stadskärnors Årskonferens på kvällen den 18 maj. Ännu en nagelbitare!

Om Svenska Stadskärnor AB

Svenska Stadskärnor är en branschöverskridande icke-vinstdrivande medlemsorganisation med syfte att skapa levande orter och livfulla städer genom samverkan mellan offentliga och privata aktörer. Vi samverkar med Sveriges kommuner och regioner, SKR samt över 200 enskilda kommuner och företag, samverkansorganisationer, konsultföretag, arkitektkontor samt nätverken Sveriges Centrumutvecklare, ATCM i England och IDA i USA.