2023-08-28 11:36Press release

Sommarvärmen uteblev – då stod SPACE för en rekordsommar

SPACE stod för rekordsommarSommarvärmen uteblev

7 400 spelande besökare, 17 000 spelade timmar och nästan 7 000 pass sålda – under den blöta sommaren regnade besökarna in på SPACE Gaming.

– Vi gör en historisk sommar som överträffar alla förväntningar. Det här är verkligen ett kvitto på att vi gör något bra för både nya och erfarna gamers, säger Liana de Wit, marknadschef på SPACE.

Sommaren 2023 går inte till historieböckerna för sin värme. Men för SPACE Gaming resulterade avsaknaden av sol och värme i fantastiska besökssiffror. Med 6855 sommarpass, 5 000 nya SPACE medlemmar och 17 000 loggade speltimmar överträffades alla förväntningar.

– Vi har haft en fantastisk sommar med bland annat fulla bootcamps, introkurser i kodning och spelutveckling. Vi har också varit delaktiga på Kulturfestivalen och Schysta Dagar såväl som på Jordbrofestivalen. Vi har även haft Queens & Queers-evenemang som varit fullsatta. SPACE gaming har helt enkelt något för alla och det är något vi är oerhört stolta över, säger Liana de Wit, marknadschef på SPACE.

SPACE Gaming har ett brett utbud av spel, i en säker och trygg miljö. Förutom bootcamps finns hundratals gamingplatser och en mäktig arena på Stockholms mest centrala adress.

– Vi vill tacka våra fantastiska partners, medarbetare och framförallt våra besökare som får SPACE Gaming att leva. Tack för en otrolig sommar, avslutar Liana de Wit.

TOPICS : Space

ABOUT SPACE

Space is a digital culture center in the heart of Stockholm city. A physical meeting place for the digital generation. Our concept combines key ingredients of digital culture – gaming, music, content creation and digital knowhow, all under one roof. We offer an inclusive environment for people to connect, collaborate and create – enabling communities to thrive and explore new opportunities. www.space.cc About Pophouse Entertainment Pophouse Entertainment was founded by Björn Ulvaeus and Conni Jonsson in 2014. The company owns and operates ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus, Hasselbacken and Space. www.pophouse.se Om Space Space är ett digitalt kulturcenter i hjärtat av Stockholm. En fysisk mötesplats för den digitala generationen. Här kombineras några av de viktigaste ingredienserna inom digital kultur–gaming, musik, content creation och digitalt know-how, allt under samma tak. Ett inkluderande hus där människor kan träffas, samarbeta och skapa tillsammans –ett community där nya formationer och affärsidéer tar fart. www.space.cc Om Pophouse Entertainment Pophouse Entertainment grundades av Björn Ulvaeus och Conni Jonsson 2014. Företaget äger och driver ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus, Hasselbacken och Space. www.pophouse.se

CONTACTS