2022-11-17 16:19Pressmeddelande

Vincents skriver långsiktigt avtal med danska Hero Camper

Ann Lindström, säljare, och Hannah Schaffler, försäljningschef Vincents Husbil & HusvagnAnn Lindström, säljare, och Hannah Schaffler, försäljningschef Vincents Husbil & Husvagn

Sedan de första Hero Camper-vagnarna rullade in hos Vincents Husbil & Husvagn i Varberg i påskas har den lättdragna teardropvagnen gjort succé vart än den visats. Nu har Vincents tecknat exklusivt återförsäljaravtal med den danska tillverkaren och de svenska kunderna får därför en stabil leverantör med ambition att växa till flera orter.

Hero Camper har rönt stor populäritet över hela världen, inte minst i USA och Australien, och attraherar såväl surfare, jägare och golfare såväl som andra. Både dem som inte vill ha en husbil och dem som tack vare den låga vikten vill kunna dra med sin mindre bil eller en elbil. Vincents är nu ensam återförsäljare på den svenska marknaden och planerar för att komma ännu närmare kunderna.

Hannah Schaffler, försäljningschef Vincents Husbil & Husvagn

- Vi har hela tiden haft ett flertal Hero Campers på vår anläggning i Varberg och snart finns de även i vår nya anläggning i Kalmar. I och med den expansionsplan som vi har kommer vi självklart även att ha dem i våra show rooms där vi etablerar oss framöver, säger Hannah Schaffler, försäljningschef för Vincents.

Säljare Ann Lindström i det uppskattade taktältet. Med den lösningen har plötsligt den lättdragna teardropvagnen fem sovplatser.

Tältare konverterar och designen attraherar

En stor andel av köparna hittills har varit inbitna tältare, som vill ha större bekvämlighet och ett mindre väderutsatt campingliv utan att det kostar så mycket.

- Man vill slippa att stå i regn och blåst när man reser tältet. Och man uppskattar köksdelen baktill samt möjligheten att få en mycket längre säsong än med tältet och konverterar därför till en Hero Camper. Produkten utvecklas hela tiden och nytt är att man integrerar gasolköket redan i tillverkningen inom kort, säger Ann Lindström som är en av Vincents säljare.

HeroCamper säljs hos Vincents i Varberg. Återförsäljare. Bild: HeroCamper pressbild

Under de senaste månaderna har Vincents visat upp produkten på såväl Outdoor Expo i Sundsvall, på Tjolöholm Classic Motor och på Elmia Husbil & Husvagn där besökarna kallar den kaxig och en äventyrarnas vagn med mycket attityd. Att den dessutom har en 120W solcell som underhåller litiumbatteriet gör att den passar utmärkt för fricamping.

Producent: Hero Camper i Danmark
Mer info: Hero Camper hos Vincents Husbil & Husvagn i Varberg

Om ...

Ambitionen för Vincents är att vara Sveriges ledande förmedlare och det självklara valet för varje person som vill sälja eller köpa en begagnad husbil eller husvagn. Vincents har över 20 års erfarenhet i fritidsbranschen och har skapat rutiner som gör att såväl köpare som säljare kan känna sig trygga. Det 17.000 kvadratmeter stora försäljningsområdet i Varberg är inhägnat och kameraövervakat och ligger precis intill E6, där det passerar tusentals bilar varje dag. Nyligen etablerades en anläggning för försäljning, varudeklaration och vinterförvaring i Kalmar. Vincents arbetar efter ledorden struktur, trygghet, förtroende, expertis och glädje. Företaget är de enda i branschen som infört LEAN. Årligen förmedlas i Varberg mellan 600 och 700 varudeklarerade fritidsfordon. Vincents är nu även ensam återförsäljare för danska Hero Camper husvagnar. www.vincents.se