2020-04-28 06:00Pressmeddelande

Pressinbjudan: Välkommen på Innovation Race för besöksnäringen 28-29 april

Foto: Patrik SvedbergFoto: Patrik Svedberg

Den 28-29 april gör Science Park Innovation Runway tillsammans med Smålands Turism en gemensam kraftsamling för att stötta besöksnäringen i Jönköpings län. Över 50 företag kommer att delta på ett så kallat Innovation Race, och under 2 dagar arbeta tillsammans för att hitta nya sätt att locka besökare och intäkter för sommaren 2020.

De 50 företagen - allt ifrån enskilda aktörer till större besöksmål och företag - kommer att jobba i grupp på sju olika platser i länet. De är dessutom uppkopplade digitalt mot både övriga grupper och flera experter inom olika områden - allt i syfte att dela kunskap och hitta nya lösningar. Aktiviteten sker i enlighet med alla rådande riktlinjer från myndigheter - vilket i sig är en utmaning när det handlar om att arbeta tillsammans för att hitta nya, kreativa lösningar.

Vi hälsar press välkommen att besöka någon av de sju platserna under onsdag 29 april. Anmäl dig till kontaktpersonen på respektive plats:

Eksjö Stadshotell
Joakim Gustavsson, joakim.gustavsson@sciencepark.se, 0730-211805

Gyllene Uttern
Carina Blom, carina.blom@sciencepark.se, 070-514 23 12

Rudenstams/Äppledalen
Tomas Hagwall, tomas.hagwall@sciencepark.se, 070-250 33 43

Slottsvillan i Huskvarna
Anders Nyberg, anders.nyberg@sciencepark.se, 0708-194475

Vandalorum, Värnamo
Adam Svensson, adam.svensson@sciencepark.se, 076-322 65 91

High Chaparall
Lars Birging, lars.birging@sciencepark.se, 070-3620621

Om Science Park

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig