2021-10-19 13:32Lehdistötiedote

Polarn O. Pyret laajentaa käytettyjen vaatteiden valikoimaa – nyt mukana myös vauvanvaatteet

Helmikuussa 2020 Polarn O. Pyret lanseerasi PO.P Second Hand -palvelun ketjun kaikissa pohjoismaisissa myymälöissä. Valikoima koostui alkuun vain käytetyistä PO.P-ulkovaatteista, mutta syksyn 2021 aikana palveluun lisättiin myös PO.P-farkut ja villa- sekä fleecevaatteet. PO.P Second Hand on ollut menestys ja sen myötä Polarn O. Pyret on päättänyt laajentaa valikoimaa entisestään lisäämällä nyt vauvanvaatteet PO.P Second Hand -palveluun.

Jokainen vaate kestää vähintään kolmen lapsen käytön

Tutkimukset ovat osoittaneet, että hiilijalanjälki sekä käytetyn veden määrä vähenee merkittävästi, kun pidennämme useimpien vaatteiden käyttöikää. Polarn O. Pyret jatkaa vastuullisuustyötä, jonka tavoitteena on, että jokaista vaatetta käyttäisi vähintään kolme lasta. Jo nyt 63 %* Polarn O. Pyretin ulkovaatteista periytyy vähintään kolmelle lapselle. Pitkän aikavälin tavoitteena on, että tämä olisi tilanne myös muidenkin tuotekategorioiden osalta.

Maapallomme ei kestä tämänhetkisiä kulutustottumuksiamme. Olemme osa vaateteollisuutta, jonka myötä meidän tulee tuottaa vähemmän vaatteita. Edistääksemme vastuullisempaa kulutusmallia lupasimme vuonna 2020 pienentää valmistamiemme uutuuksien määrää. Tämä tarkoittaa, että uutuuksien määrä mallistossamme pienenee ja keskitymme sen sijaan rakastettuihin klassikkoihimme, jotka periytyvät eteenpäin seuraaville lapsille, kertoo Polarn O. Pyretin toimitusjohtaja Johan Munck

Vauvanvaatteet PO.P Second Hand -valikoimaan

Vuonna 2010, jo ennen kuin kiertotalous oli käsite, Polarn O. Pyret lanseerasi käytettyjen tuotteiden myynnin sivustollaan. Helmikuussa 2020 esiteltiin mahdollisuus myydä ja ostaa käytettyjä PO.P-vaatteita yrityksen kaikissa pohjoismaisissa myymälöissä. Tämä tarkoittaa, että asiakas voi tuoda käytetyt PO.P-ulkovaatteet, farkut sekä villa- ja fleecevaatteet myymälään ja saa korvauksena arvosetelin, jonka voi käyttää joko uusien tai käytettyjen vaatteiden ostoon. Palvelu on ollut menestys ja myymälään tuotujen sekä sieltä ostettujen käytettyjen vaatteiden määrä on jatkuvassa kasvussa. Polarn O. Pyretin jäsenille toteutetussa kyselyssä asiakkaat antoivat paljon kiitosta PO.P Second Hand -palvelusta. Lisäksi toiveena oli, että uusia tuoteryhmiä lisättäisiin palveluun. Nyt valikoima laajenee entisestään, kun koon 44–80 vauvanvaatteet lisätään palveluun uutena tuotekategoriana.

– Vauvanvaatteita käytetään usein vähemmän kuin alkuun ajatellaan. Vauvat kasvavat nopeasti ja tämän viikon koko voi olla ensi viikolla jo pieni. Tietyillä vaatteilla voi toki olla tunnearvoa, mutta ympäristön kannalta paras teko on antaa vaatteet eteenpäin sisarukselle, ystävälle tai vaikkapa naapurille, sanoo Johan Munck.

Vastuu vaateteollisuuden ympäristövaikutusten vähentämisestä
Vaateteollisuus on yksi eniten saastuttavista teollisuudenaloista, jonka trendien nopea vaihtuvuus johtaa vaatteiden ylituotantoon. Vaate, jonka käyttöikä on pitkä, vähentää tarvetta ostaa uusia vaatteita. Tämä tarkoittaa vähemmän hiilidioksidipäästöjä, jätettä ja resurssien käyttöä. Polarn O. Pyret kokee velvollisuudekseen tuottaa laadukkaita vaatteita, jotka kestävät käytössä pitkään ja pieneksi jäätyään periytyvät eteenpäin seuraavalle lapselle. Lisäksi mahdollisuus käytettyjen vaatteiden ostoon myymälöissä on suuri ja tärkeä askel kohti kestävämpää teollisuutta.

Lokakuun 19. päivästä alkaen Poalrn O. Pyret myymälät myyvät ja ottavat vastaan käytettyjä PO.P-vauvanvaatteita (koot 44-80). Lue lisää palvelusta:

*Polarn O. Pyretin asiakastutkimus 2021

Tietoja Polarn O. Pyretistä Polarn O. Pyret Finland

Kun Polarn O. Pyret aloitti toimintansa vuonna 1976, halusimme luoda vaatteita, joissa lapset saavat olla lapsia. Olemme olleet alalla yli 40 vuotta ja olemme johtava laatutuotemerkki lapsille Ruotsissa. Tuotteitamme myydään useilla markkina-alueilla ympäri maailmaa. Valmistamme vaatteita, jotka kestävät rakkautta, pesua ja kulutusta. Vaatteiden jäädessä pieniksi ne voivat periytyä seuraavalle lapselle. Tämä on todellista vastuullisuutta. Saat lisätietoja osoitteesta www.polarnopyret.fi