2020-01-29 10:50Lehdistötiedote

Polarn O. Pyret lanseeraa Second Hand -palvelun 93:ssa myymälässä Pohjoismaissa!

Polarn O. Pyret julkisti hiljattain vastuullisuuslupauksensa, jossa yritys asettaa tavoitteekseen koko lastenvaatemarkkinan muuttamisen vastuullisemmaksi ja vaatteiden käyttöiän pidentämisen entisestään. Polarn O. Pyretin verkossa toiminut Second Hand –palvelu täyttää tänä vuonna 10 vuotta ja sen  kunniaksi palvelu laajenee verkosta myös kaikkiin myymälöihin Pohjoismaissa.

Polarn O. Pyret on jo vuodesta 1976 valmistanut laadukkaita lastenvaatteita, jotka kestävät käyttäjältä toiselle – vaatteita, joiden ominaisuudet ja istuvuus säilyvät ja jotka voivat periytyä eteenpäin. Jo vuonna 1987 esiteltiin ensimmäiset luomupuuvillaiset tuotteet ja 2010, jo kauan ennen kuin kiertotalous oli nykyisen kaltainen käsite, Polarn O. Pyret lanseerasi asiakkailleen Second Hand osto- ja myyntipalstan verkossa. Tämä pitkäntähtäimen vastuullisuusajattelu on palkinnut Polarn O. Pyretin 10 kertaa peräkkäin Ruotsin vihreimpänä tuotemerkkinä (Sveriges grönaste varumärke)¹. ”Tavoitteemme on jo vuosia ollut, että jokaista vaatettamme käyttäisi vähintään kolme lasta. Tämä heijastuu sekä kehityksessämme että tuotannossamme, mutta myös tarjoamissamme palveluissa. PO.P Repairs –ulkovaatteiden korjauspalvelumme on kasvattanut vähintään kolmella lapsella kierrätettyjen ulkovaatteidemme määrää vuoden 2017 49 %:sta vuoden 2019 55 %:iin², kertoo Nanna Hedlund, Polarn O. Pyretin toimitusjohtaja.

Polarn O. Pyretin teettämät useat asiakastutkimukset osoittavat yhä suurempaa ja kasvavampaa kiinnostusta vastuullisuuteen ja sen myötä lastenvaatteiden ostamiseen ja myymiseen käytettyinä. Viimeisimmässä asiakastutkimuksessamme (marraskuu 2019) 44 % vastanneista kertoi myyvänsä käytetyt PO.P-vaatteensa eteenpäin. Vastaava luku oli vuonna 2017 39 %. Tätäkin isompi osuus, 54 %, kertoi ostavansa PO.P-vaatteensa käytettyinä. Suurin tuoteryhmä, jota ostetaan ja myydään käytettynä, on ulkovaatteet.

Kun verkon Second Hand -palvelun lanseeraamisesta on jo 10 vuotta, on Polarn O. Pyretin aika ottaa seuraava askel ja tuoda käytetyt vaatteet osaksi myymäläkonseptia kaikissa 93:ssa myymälässä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Asiakkaat voivat tuoda käytetyt Po.P -ulkovaatteensa myymälään, joka hoitaa niiden jälleenmyynnin eteenpäin seuraavalle käyttäjälle. Korvaukseksi asiakas saa arvosetelin.

1. Näin se toimii:  Polarn O. Pyretin asiakas tuo puhtaat ja ehjät käytetyt PO.P-ulkovaatteensa valitsemaansa myymälään.
  2. Myymälä arvioi vaatteen sen kunnon perusteella.
  3. Asiakas saa arvioinnin mukaisen korvauksen arvosetelinä.
  4. Myymälät myyvät käytetyt vaatteet erillisissä myyntitapahtumissa.

”Uskomme, että asiakkaamme tulevat arvostamaan palvelun helppoutta. Vaatteen tuovan asiakkaan ei tarvitse huolehtia mittauksista, maksuista ja lähetyksistä. Ostaja pääsee tutustumaan tuotteeseen ja näkemään sen luonnossa. Myymlälssä paikalla on myös ammattitaitoinen henkilökuntamme auttamassa. Uskomme ja toivomme, että tämä myynnin ja ostamisen helppus auttaa  meitä pidentämään yhä useamman vaatteemme käyttöikää.”, sanoo Polarn O. Pyretin toimitusjohtaja Nanna Hedlund.

Lue lisää Polarn O. Pyretin vastuullisuuslupauksesta ja palvelusta osoitteesta polarnopyret.fi/popcares

¹ Differin vuosittainen tutkimus Sveriges Grönaste Varumärke (vaatealalla)

² Polarn O. Pyretin asiakastutkimus

Kysymykset ja lisää tietoa PO.P Second Hand -palvelusta ja tutkimuksista:

Anne Nikula

Polarn O. Pyret Suomi ja Viro

anne.nikula@polarnopyret.fi

Tietoja Polarn O. Pyretistä Polarn O. Pyret Finland

Kun Polarn O. Pyret aloitti toimintansa vuonna 1976, halusimme luoda vaatteita, joissa lapset saavat olla lapsia. Olemme olleet alalla yli 40 vuotta ja olemme johtava laatutuotemerkki lapsille Ruotsissa. Tuotteitamme myydään useilla markkina-alueilla ympäri maailmaa. Valmistamme vaatteita, jotka kestävät rakkautta, pesua ja kulutusta. Vaatteiden jäädessä pieniksi ne voivat periytyä seuraavalle lapselle. Kutsumme tätä kestäväksi suunnitteluksi. Saat lisätietoja osoitteestawww.polarnopyret.fi