2019-07-19 08:00Pressmeddelande

Paul och Thom AB sänker gramvikten på Ölkorv och Salamichips

null

Köttbranschen befinner sig i en extrem situation. Den svenska kronan har under de senaste två åren försvagats med ca 16 procent mot Euron vilket resulterat i dyrare import från eurozonen.

Vidare har exporttrycket på europeiska fläskråvaror under våren ökat på grund av den rådande fläskråvarukrisen i Kina vilket har medfört exceptionella prishöjningar. Dessa två faktorer drabbar alla aktörer i branschen ända ner till slutkonsument.

Prishöjningarna leder till att våra produkter i nuvarande utformning inte blir lika tillgängliga för våra konsumenter och för att kunna fortsätta leverera en hög kvalité till ett överkomligt pris, väljer vi därför att sänka gramvikten till att börja med på två av våra storsäljare, nämligen Ölkorv och Salamichips. Gramvikten på vår Ölkorv justeras från 200g till 160g och Salamichipsen från 100g till 80g, då vår förhoppning är att fler konsumenter fortsättningsvis ska ha möjligheten att ta del av våra produkter.

Artiklar som påverkas av viktjusteringen:
Kabanoss hot 200g
Kabanoss spicy 200g.
Lucifers Love 200g.
Ölkorv Delikryddad lufttorkad 200g.
Ölkorv Mexican fire lufttorkad 200g.
Ölkorv Jalapeno 200 g.
Ölkorv Hot Chili 200g.
Ölkorv Tysk 200g
Ölkorv vitlök 200g.
Ölkorv Chili’n Cheese 200g
Texas Bull ölkorv 200gr.
Bruschetta Ölkorv 200g
Say Cheese ölkorv 200g.
Salami Chips Classic 100g
Salami Chips Vitlök 100g
Salami Chips Chili 100g

Om PAUL och THOM

​PAUL och THOM är en svensk livsmedelsleverantör med fokus på att hitta och leverera högkvalitativa produkter från medelhavet till den svenska marknaden. Vår ambition på PAUL och THOM är att ge dig mer matglädje och njutning tillsammans med dina vänner och familj – och tapas tycker vi är det bästa sättet. Därför erbjuder vi ett urval av de bästa produkterna och gjort det enkelt för dig – bara öppna, lägg upp och njut.

Åsa Anvelius
Marknadschef | CMO