2021-08-18 10:00Nyheter

Kv. Nätet, Eskilstuna

Fasaden på en av punkthuset i kv. Nätet i Eskilstuna.

Kvarteret Nätet ligger i Norra Munktellstaden i Eskilstuna. Kvarteret består av sex punkthus med totalt 97 hyreslägenheter. Punkthusens huvudsakliga utvändiga material är ytterväggar av tegel med inslag av puts, entrépartier av stål, taktäckning av sedum respektive plåt. Nästan alla lägenheter är utrustade med balkong eller uteplats.

Vi har levererat ca. 185 ton murbruk och ca. 115 ton ädel-/putsbruk till dessa fastigheter. Lägenheterna är ljusa och rymliga, samt byggda med högt ställda miljökrav och materialval. Sweden Green Building Council har certifierat husen som Miljöbyggnad Silver, som omfattar både energi, innemiljö och material.

Munktellstaden ligger centralt i Eskilstuna och bjuder på industrihistoria såväl som sportaktiviteter, kulturevenemang, god mat, spännande museer, utbildning, innovativt företagande och hotell.

Mer om objektet:
Objekt: Kv Nätet, Eskilstuna
Produkter: Combimix murbruk och ädel-/putsbruk
Entreprenör: Front RK AB
Byggherre: Kfast
År: 2019

Besök vår hemsida för fler bilder >

Ämnen: Fasad

Om Combimix

Combimix tillverkar mineralbaserade produkter för byggindustrin. I sortimentet finns bl.a. produkter för golvavjämning, fasadputsning, murning, gjutning, betongrenovering, restaureringsbruk för kulturbyggnader m.m. Försäljning sker i Sverige, Danmark, Norge och USA.