2024-05-16 06:00Pressmeddelande

City Gross inleder samarbete med Markiz Tainton

City Gross inleder samarbete med matprofilen Markiz Tainton.Markiz Tainton i samarbete med City Gross

Med start denna vecka sätter City Gross fullt fokus på sommar och svenska råvaror. Detta gör kedjan tillsammans med matprofilen Markiz Tainton. Samarbetet kommer inledas i sociala kanaler och i sommar utvecklas det till ett större samarbete.

- Vi är så glada över att få in Markiz i City Gross-familjen. Vi delar inte bara kärleken till mat och bra råvaror utan också en nyfikenhet och upptäckarglädje för smaker. Jag ser verkligen fram emot vårt samarbete där Markiz kommer bidra med sitt smarta tänk kring enkel mat i kombination med stora smaker, säger Rebecca Wictor kommunikationschef City Gross.

Markiz Tainton slog genom i Sverige som matinspiratör genom sitt deltagande i Sveriges Mästerkock 2014. Idag är hon en inspirerande tv-personlighet och matinspiratör. Nu ska Markiz tillsammans med City Gross fokusera på våra bästa svenska råvaror och hur man tillagar dem på bästa sätt.

- Jag har handlat på City Gross sedan jag var liten, det är där jag har hjälpt min mamma fylla kundvagnen och det är där jag och mina barn handlar idag. Jag hittar bland hyllor om man säger så. Jag gillar att man enkelt fixar vardagen som ensamstående morsa och samtidigt kan handla till festen då de har riktigt bra råvaror, säger Markiz Tainton.

City Gross som har över 2000 svenskmärkta varor i sitt sortiment kommer tillsammans med Markiz ta fram det bästa från Sverige genom recept och tips för att inspirera City Gross kunder till en godare sommar.

Ämnen: Nyhet

Om City Gross

City Gross grundades 1993 och består idag av 42 stormarknader samt e-handel. Vi erbjuder en färskvaruhall och storhandel under samma tak och alla våra butiker har butiksstyckat kött, manuella fiskavdelningar, egna butiksbagerier. Vi har landets bredaste sortiment av livsmedel. Det är skånska familjeföretaget Bergendahls som äger City Gross. Hösten 2021 gick Axfood in som delägare och äger idag 9,9 %.

Rebecca Wictor
Rebecca Wictor