2023-05-26 13:01Pressmeddelande

City Gross huvudpartner till Bambusa OV Beachhandboll

City Gross är huvudsponsor till Bambusa OV Beachhandboll 2023!City Gross är huvudsponsor till Bambusa OV Beachhandboll 2023!

För sjätte året i rad är City Gross huvudpartner till Bambusa OV Beachhandboll. En turnering som samlar föreningar, motionslag, skolklasser samt företag under en vecka i juni – alla med det gemensamma målet att träffas och ha kul genom beachhandboll. Under veckan byggs Fria Bad i Helsingborg till 12 beachhandbollsplaner där turneringen tar plats.

- Det är ett fantastiskt evenemang som uppmuntrar alla att röra på sig och ha kul ihop genom handbollen. Och vi är självklart på plats även i år för att stötta detta initiativ, säger Sara Andersson, marknads- och kommunikationsdirektör City Gross.

I år hålls turneringen mellan den 26 maj till 4 juni och det är både skolklasser och handbollslag från hela södra Sverige som deltar. Totalt spelar 1250 lag under veckan. City Gross finns på plats med restaurangen City Gross by the sea, där besökare kan ta en paus och äta gott.

- City Gross är en viktig partner för oss, deras engagemang och goda samarbetsvilja är mycket betydelsefullt för tävlingen. Bland annat är fikan de bjuder på väldigt uppskattad av både funktionärer och spelare, säger Per Carlen, marknadsansvarig Bambusa OV Beachhandboll.

City Gross finns också på plats utanför restaurangen där alla kan tävla och vinna fina priser.

Om City Gross

City Gross grundades 1993 och består idag av 42 stormarknader samt e-handel. Vi erbjuder en färskvaruhall och storhandel under samma tak och alla våra har butiksstyckat kött, manuella fiskavdelningar, egna butiksbagerier. Vi har landets bredaste sortiment av livsmedel. Det är skånska familjeföretaget Bergendahls som äger City Gross. Hösten 2021 gick Axfood in som delägare och äger idag 9,9 %.

Rebecca Wictor
PR & Kommunikation