2013-02-27 08:08Pressmeddelande

Butikschef blir coach för två butiker när City Gross drar igång rekryteringen i Uddevalla

null

Kenneth Hult, butikschef på City Gross Ytterby, får även ansvaret för City Gross Uddevalla när den öppnas hösten 2013. Rekryteringen av butikens ledningsgrupp drar nu igång till kedjans 34:e butik, som förväntas attrahera kunder från hela Bohuslän och därmed öka konkurrensen inom dagligvaruhandeln i regionen.

Kenneth Hult har framgångsrikt drivit City Gross Ytterby sedan den öppnade i oktober 1999. Bakom utnämningen ligger en medveten satsning på att utöka rekryteringsbasen för kommande City Gross-butiker i och med att Kenneth Hult fr o m april kommer att coacha Daniel Hedvåg i rollen som biträdande butikschef och kolonialchef på City Gross Uddevalla och Helena Andersson som biträdande butikschef och färskvaruchef på City Gross Ytterby.

– Jag vet att många längtar efter att vi öppnar City Gross i Uddevalla och ser fram emot att få bidra till att öka konkurrensen inom dagligvaruhandeln i hela regionen, säger Kenneth Hult, butikschef på City Gross i Uddevalla och Ytterby.

Etableringen tillför Uddevalla ett sjuttiotal nya arbetstillfällen. Rekryteringen av personal drar nu igång med butikens ledningsgrupp. När den är på plats förväntas övrig personal rekryteras med början i april. Alla tjänster utannonseras på www.citygross.se och tillsättningarna sker i samarbete med bl a Arbetsförmedlingen.

Det nya handelsområdet Östra Torp förväntas när det står klart hösten 2013 ta emot 3 miljoner besökare per år från hela Bohuslän. City Gross är området näst största hyresgäst och tillför området dagligvaror inklusive livsmedel.

City Gross är den enda kedjan i Sverige som valt att allt färskt kött man säljer är svenskt och styckas och packas av kunnig personal i alla butiker. Därmed kan man erbjuda såväl konsumentrådgivning på plats, som unika styckdetaljer, lokala svenska specialiteter och färs butiksmald minst tre gånger dagligen.

________________________________________________________________

För mer information:

Kenneth Hult, butikschef City Gross Uddevalla, 0708-81 53 67

Om City Gross

City Gross grundades 1993 och består idag av 42 stormarknader samt e-handel. Samtliga butiker har butiksstyckat kött, manuella fiskavdelningar, egna butiksbagerier, landets bredaste sortiment av livsmedel, ett brett sortiment inom hus, hem och fritid samt ett storhushållssortiment för näringsidkare. City Gross drivs av Bergendahls som grundades 1922 och ägs idag av familjen Bergendahl Mylonopoulos i tredje och fjärde generationen.

Rebecca Wictor
PR & Kommunikation