2024-05-23 13:38Nyheter

Konverteringen klar – premiär för City Gross i Borlänge

Niclas Stålhandske, Butikschef i Borlänge.Nu öppnar City Gross i Borlänge där Niclas Stålhandske är Butikschef

Under torsdagen kunde dörrarna till Borlänges färskaste matbutik äntligen öppna. Butiken, som tidigare var Min Matbutik, förvärvades av City Gross förra sommaren och har nu konverterats till en fullskalig City Gross.

Under förmiddagen ringlade sig kön lång utanför den nya City Gross butiken i området Stora Tuna strax söder om Borlänge centrum. Det var en härlig stämning och många gäster var intresserade av att få ta del av öppningserbjudanden och smaka på de lokala godsakerna från Siljans Chark och Gårdömejeri. Och självklart ville de se den färdigställda butiken.

- Det är helt fantastiskt att se så många här idag. Det har varit intensiva månader då vi etappvis förvandlat butiken till ett City Gross. Under de sista veckorna har det varit full aktivitet i butik med ombyggnad och varuplock. Något som våra kunder såklart märkt av, därför känns det fantastiskt att äntligen kunna bjuda in till en färdigställd City Gross butik, säger Niclas Stålhandske, Butikschef City Gross Borlänge.

Som traditionen bjuder så var vd, Anders Wennerberg, på plats för att önska Niclas Stålhandske och hans medarbetare lycka till!

- Det är en fin butik i ett område som har stor potential framåt. Niclas och hans gäng har gjort ett fantastiskt jobb och med så här många kunder på plats idag kan vi konstatera att färdigställandet av butiken har varit efterlängtat. Nu ser vi fram emot att välkomna gamla såväl som nya kunder in till butiken så att de får upptäcka allt som City Gross har att erbjuda, säger Anders Wennerberg, VD på City Gross.

Butiken är den andra City Gross-butiken i Dalarna och precis som övriga butiker i kedjan är det en matbutik med fullt fokus på färskvaror.

- Hos oss kommer kunderna kunna finna mängder av härliga färskvaror, få inspiration och hitta god mat till bra priser. Vi vill helt enkelt erbjuda en godare vardag, och helg såklart, avslutar Niclas Stålhandske.

Om City Gross

City Gross grundades 1993 och består idag av 42 stormarknader samt e-handel. Vi erbjuder en färskvaruhall och storhandel under samma tak och alla våra butiker har butiksstyckat kött, manuella fiskavdelningar, egna butiksbagerier. Vi har landets bredaste sortiment av livsmedel. Det är skånska familjeföretaget Bergendahls som äger City Gross. Hösten 2021 gick Axfood in som delägare och äger idag 9,9 %.

Rebecca Wictor
Rebecca Wictor