2023-02-23 06:40Nyheter

City Gross bjuder in till matfest när butiken i Falun nyöppnas!

Personal från City Gross i Falun visar upp butikens alla färskvaror inför nyöppning.Personal från City Gross i Falun visar upp butikens alla färskvaror inför nyöppning.

Under det senaste året har City Gross i Falun genomgått en helrenovering. Samtidigt har butiken på Tallen haft öppet för sina kunder. Men nu är äntligen renoveringen genomförd och byggmaterialet är nedpackat. I helgen bjuder butiken in till fest!

- Det känns såklart väldigt kul att få visa upp vår nya butik. Den är mer kundanpassad så även om kvadratmetern är färre har vi ett bättre utbud till kunderna nu. Jag hoppas alla ska tycka lika mycket om den som vi gör, säger Peter Jansson, butikschef.

Idag torsdag bjuder butiken in samtliga falubor och förbipasserande till en riktig smakfest. Förutom klassisk korvgrillning och godisregn för barnen kommer flera lokala producenter vara på plats och bjuda på sina specialiteter - Dalaodlat, Siljanschark och Vikabröd är bara några.

- Det blir fest i butiken hela veckoslutet. Bagarna gör minisemlor, det blir pizzabak och kött- och fiskauktion och så slår vi till med några kanonbra kampanjer, inget man ska missa om man gillar god mat och riktigt fina färskvaror, säger Peter Jansson.

Om City Gross

City Gross grundades 1993 och består idag av 42 stormarknader samt e-handel. Vi erbjuder en färskvaruhall och storhandel under samma tak och alla våra har butiksstyckat kött, manuella fiskavdelningar, egna butiksbagerier. Vi har landets bredaste sortiment av livsmedel. Det är skånska familjeföretaget Bergendahls som äger City Gross. Hösten 2021 gick Axfood in som delägare och äger idag 9,9 %.

Rebecca Wictor
PR & Kommunikation